• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

زنگ افتتاح نمایش “خوکى با دستکش قرمز” به صدا در آمد

  • کد خبر : 34724
  • 01 آبان 1400 - 13:00
زنگ افتتاح نمایش “خوکى با دستکش قرمز” به صدا در آمد
یاز اکو - با حضور هنرمندان و هنر دوستان در مجموعه فرهنگى هنرى تربيت تبريز، زنگ افتتاح نمايش "خوكى با دستكش قرمز" به صدا در آمد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، ” خوکى با دستکش قرمز” عنوان نمایشى است که یونس ولیپور آن را نوشته و کارگردانى کرده است. نمایشى که به شکلى خاص و با پشت سر گذاشتن مراحل فشرده تمرین، از عصر پنجشنبه میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

زنگ افتتاح این نمایش توسط کارگردان با سابقه تئاتر آذربایجان، یعقوب صدیق جمالى به صدا در آمد.

وى در مراسم افتتاح این نمایش با اشاره به حضور اثر بخش و همیشگى هنرمندان، خصوصاً فعالان تئاترى در طبقات مختلف جامعه، تئاتر را هنر مظلومى دانست که تا کنون به اهمیت جایگاهش پى برده نشده است.

صدیق جمالى همچنین با درخواست از مخاطبان و علاقه مندان هنر براى حمایت از فعالان این عرصه، تمامى اعضاى خانواده بزرگ هنر را انسان هاى “با شرف” و “با غیرتى” دانست که متوجه ارزش و زیبایى شناسى هستند و همواره شفاف و کوبنده به نقد مسائل مختلف جامعه پرداخته اند.

افراد هتاک دور از هنر و زیبابینى هستند

کارگردان نمایش جاودان کوراغلو در پایان صحبت هاى خود ضمن اشاره به توهین هاى گوناگونى که به اهالى این حرفه انجام مى شود، افراد هتاک را دور از هنر و زیبا بینى خوانده و تصریح کرد: معمولا افراد براى دیده شدن دست به کارهایى می زنند که بعدها و با گذر زمان براى آنها پشیمانى حاصل مى آورد. این افراد به دلیل داشتن عقده دیده شدن و توجه معمولا چیزهایى را بر زبان مى آورند که خود فاقد آن ها هستند؛ حال مى خواهد این نقصان “شرف” باشد یا “غیرت”.

گفتنى است “خوکى با دستکش قرمز” به کارگردانى و نویسندگى یونس ولیپور و تهیه کنندگى علیرضا موسلانى با اجراى اختصاصى براى مجموعه “رستوران هاى چنچنه” که حامى مالى اجراى روز اول بود با حضور انبوه مخاطبان به روى صحنه رفت و از روز جمعه میزبان مخاطبان تئاتر تبریز است.

این نمایش هر روز ساعت ١٩ در تالار تربیت مجموعه فرهنگى هنرى تربیت (تئاتر شهر تبریز) به روى صحنه مى رود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});