• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
رییس میراث فرهنگی کلیبر:

نان سنتی «یوخا» از ظرفیت‌های گردشگری غذایی آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 35151
  • 04 آبان 1400 - 18:30
نان سنتی «یوخا» از ظرفیت‌های گردشگری غذایی آذربایجان‌شرقی است
یاز اکو - رییس اداره‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کلیبر با اشاره به برگزاری جشنواره پخت نان سنتی «یوخا» در این شهرستان، گفت: این نان سنتی از ظرفیت‌های گردشگری غذایی استان محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اباذر عباسپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این نان سنتی توسط بانوان پرتلاش عشایر و روستایی منطقه قره‌داغ پخت می‌شود و مهارت پخت این نان سنتی یکم اسفند سال ۱۳۹۷ در جلسه کمیته ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور با شماره ۱۷۸۷ به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: جشنواره پخت نان یوخا روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ آبان‌ سال جاری در راستای معرفی و ترویج پخت این نان سنتی در کمپ گردشگری دیوری این شهرستان برگزار می شود.

عباسپور ادامه داد: این جشنواره فرهنگی با همکاری اداره میراث‌ فرهنگی، فرمانداری، دهیاری، نیروی انتظامی، اداره صمت، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن عکاسی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سپاه ناحیه، هلال احمر و سایر دستگاه های اجرای این شهرستان برگزار می‌شود.

وی یادآوری کرد: این جشنواره شامل بخش‌هایی مانند پخت نان یوخا، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، فرآورده‌های لبنی و ایستگاه نقاشی برای کودکان است و روز جمعه مراسم اختتامیه آن برگزار می شود.

شهرستان کلیبر با جمعیت ۹۰ هزار نفر در فاصله ۲۱۰ کیلومتری تبریز واقع شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});