• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

صادرات ایران به اروپا در حال افزایش است

  • کد خبر : 35188
  • 05 آبان 1400 - 9:45
صادرات ایران به اروپا در حال افزایش است
یاز اکو - بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز تجارت اروپا، تجارت ایران و کشورهای اروپایی در هشت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ به ۲ میلیارد و ۹۷۲ میلیون یورو رسیده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته یک درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، طی این مدت، کشورهای اروپایی صادراتی به میزان ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون یورو به ایران داشته‌اند که در مقایسه با سال قبل ۲ درصد افت پیدا کرده است. در مقابل اما ایران، صادراتی به ارزش ۵۶۲ میلیون یورو به اروپا داشته که رشد ۱۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

حجم تجارت ایران و کشورهای اروپایی در آگوست ۲۰۲۱، ۳۹۱میلیون یورو بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است. کشورهای اروپایی در این ماه، صادراتی به ارزش ۳۰۴ میلیون یورو به ایران داشته‌اند که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. صادرات ایران نیز در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد چشمگیری را به ثبت رسانده و به ۸۷ میلیون یورو رسیده است. همچنین صادرات ایران در این ماه به بالاترین میزان خود نسبت به ماه‌های قبل رسیده است.

در بین کشورهای اروپایی صادرکننده به ایران، آلمان (۹۲۳,۵ میلیون یورو)، هلند (۲۸۶ میلیون یورو) و ایتالیا (۲۸۲,۲ میلیون یورو) بیشترین میزان صادارت را در هشت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ به ایران داشته‌اند. ایران نیز در حوزه کشورهای اروپایی، بیشترین میزان صادرات را به آلمان (۱۸۳ میلیون یورو)، ایتالیا (۱۱۴,۹ میلیون یورو) و اسپانیا (۵۳,۶ میلیون یورو) داشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});