• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

بازگشایی ، لایروبی و رفع تصرفات ۸۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه های آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 35758
  • 09 آبان 1400 - 10:15
بازگشایی ، لایروبی و رفع تصرفات ۸۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه های آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از اجرای عملیات بازگشایی، آزادسازی، لایروبی و رفع تصرفات 80 هکتار از اراضی بستر رودخانه های این استان در هفت ماه آغازین سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، مهندس یوسف غفارزاده با اعلام این خبر افزود: این عملیات در مساحت ۸۰ هکتاری و به طول ۸ کیلومتر از بازه های اولویت دار با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به اجرا رسیده است.

وی افزود: این عملیات به منظور جلوگیری از دخل و تصرفات در اراضی حکومتی شامل رودخانه ها و مسیل ها و همچنین جلوگیری از خطرات ناشی از بروز خسارات جانی و مالی ناشی از خطرات سیل، در مناطق خارج از حیطه وظایف دهیاران و شهرداران و سایر ارگان های متولی، با استفاده از اعتبارات عمرانی انجام گرفته است.

لازم به ذکر است طبق “آئین نامه اجرایی پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب” و به استناد جزء (۳) تبصره (۱۳) ماده احده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، اقدامات مربوط به تنظیف و لایروبی رودخانه ها، مسیل ها و کانال ها در داخل محدوده شهرها و روستاها با تأمین اعتبار لازم بر اساس این آئین نامه انجام خواهد شد.

شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی از شهرداران و دهیاران درخواست می کند با هماهنگی امور منابع آب شهرستان های استان نسبت به انجام مطالعات جامع، برای جمع آوری و دفع ایمن آب های سطحی برای جلوگیری از بروز خسارات و مشکلات در مواقع حدوث سیلاب ها اقدام نمایند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});