• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

برداشت۳۵۰۰ تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان هشترود

  • کد خبر : 36097
  • 11 آبان 1400 - 9:15
برداشت۳۵۰۰ تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان هشترود
یاز اکو - مديرجهاد كشاورزي شهرستان هشترود از برداشت 3 هزار و 500 تن محصول چغندر قند از اراضي كشاورزي اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: امسال در سطح ۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان محصول چغندر قند کشت شده و پیش بینی می‌شود حدود ۳۵۰۰ تن محصول چغندر قند از مزارع شهرستان برداشت شود.
وی با بیان اینکه همه ساله کاشت محصول چغندر قند در شهرستان هشترود از نخستین روزهای سال در اردیبهشت ماه آغاز و برداشت محصول نیز در اوایل پاییز شروع و در اواسط آبان ماه به اتمام می‌رسد افزود: محصول چغندر قند تولید شده در شهرستان برای فرآوری و استحصال قند به کارخانجات قند تحویل داده می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: میانگین تولید محصول چغندر قند در هر هکتار از اراضی شهرستان ۵۰ تن می باشد که به علت استفاده از آبیاری نوین و روش کاشت مکانیزه این میزان محصول در این شهرستان برداشت می گردد.
مهندس احمدی اضافه کرد: در سالجاری استفاده بهینه از کودهای دامی و شیمیایی و ریزمغذی ها، استفاده از ارقام اصلاح شده و کنترل علفهای هرز و مبارزه با آفات و بیماریها در زمان مناسب باعث شده تا عملکرد کمی و کیفی محصول چغندر قند تولید شده در این شهرستان افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});