• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

آذربایجان منتظر پاسخ ارمنستان در مورد پیشنهاد توافقنامه صلح و سرنوشت ۴ هزار نفر مفقود آذربایجانی است

  • کد خبر : 36847
  • 16 آبان 1400 - 11:00
آذربایجان منتظر پاسخ ارمنستان در مورد پیشنهاد توافقنامه صلح و سرنوشت ۴ هزار نفر مفقود آذربایجانی است
یاز اکو- وضعیت در قفقاز جنوبی تغییر کرده است. سیاست اشغال پتانسیل اقتصادی و استقلال ارمنستان را کاهش داد. افزایش مهاجرت از این کشور نیز نتیجه این امر است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب را حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان و رئیس بخش سیاست خارجی نهاد ریاست جمهوری در هشتمین مجمع جهانی باکو بیان کرد.

حکمت حاجی اف گفت: ارمنستان باید به ادعاهای ارضی خود در قبال آذربایجان و ترکیه پایان دهد. اگر ارمنستان دیدگاه استراتژیک خود را تغییر دهد، این تصمیم به نفع ارمنستان خواهد بود. قفقاز جنوبی بازار کوچکی است و ارمنستان برای استفاده از پتانسیل خود باید با همسایگان خود روابط عادی برقرار کند. انتخابات پارلمانی اخیر در ارمنستان نشان داد که شهروندان این کشور از سیاست های خصمانه حمایت نمی کنند. با وجود شکست در جنگ دوم قره باغ، نیکول پاشینیان دوباره در انتخابات پیروز شد و روبرت کوچاریان شکست خورد.

دستیار رئیس جمهور با اشاره به اینکه ارمنستان به دریا دسترسی ندارد، خاطرنشان کرد: ارمنستان می تواند از طریق کریدور زنگه زور به دریا دسترسی داشته باشد. دیاسپورای ارمنی نقش عمده ای در ایجاد این مشکلات ایفا می کنند. نمایندگان ارمنی دیاسپورا در پاریس و دیگر شهرهای دنیا اوضاع بهتری دارند، اما وضعیت در ارمنستان متفاوت است.

حاجی اف افزود که منتظر پاسخ به پیشنهاد صلح آذربایجان به ارمنستان است و هنوز تکلیف ۴ هزار نفر آذربایجانی مفقود در جنگ اول قره باغ معلوم نیست. آذربایجان منتظر پاسخ ارمنستان درباره سرنوشت این افراد است. از سوی دیگر، مناطق آزاد شده آذربایجان توسط ارمنستان مین گذاری شده است. تاکنون نقشه های اراضی مین گذاری ارائه شده توسط ارمنستان تنها ۲۵ درصد دقیق بوده است.

دستیار رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد که سیاست تلافی جویانه ارمنستان می تواند برای خود ارمنستان منجر به فجایع گردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});