• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

رتبه نخست مراغه در تعداد ماشین آلات کشاورزی در سطح استان

  • کد خبر : 37338
  • 19 آبان 1400 - 11:15
رتبه نخست مراغه در تعداد ماشین آلات کشاورزی در سطح استان
یاز اکو - معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: مراغه در تعداد ماشین آلات کشاورزی در سطح استان در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: در شهرستان مراغه ۵۶۴٧ دستگاه تراکتور در زمینه کشاورزی در حال فعالیت می باشند که اکثر این تراکتورها از نوع چهار سیلندر بوده و از سوخت یارانه ای استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۵۴٣٨ دستگاه تراکتور در سطح شهرستان مراغه پلاک گذاری شده است ادامه داد: تعداد کمباین های موجود در شهرستان ۴٢ دستگاه می باشد که حدود نیمی از این کمباین ها پلاک گذاری شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه در ادامه افزود: حدود ٧٨٩٧ دستگاه انواع ادوات و دنباله بندهای خاک ورزی کاشت و داشت و برداشت در سطح شهرستان موجود می باشد.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مراغه بالاتر از متوسط کشوری و استانی است

دکتر کریمی اصل ایجاد رغبت و جذابیت برای انجام کار کشاورزی را از مزایای مکانیزاسیون دانست و گفت: کاهش سختی کار نه تنها در جذابیت کار کشاورزی و افزایش سرمایه گذاری در این بخش موثر است بلکه در کیفیت و دقت عملیات و نیز بازده کار تاثیر به سزایی دارد و مهمتر این که مکانیزاسیون کشاورزی، به معنای استفاده از ادوات مکانیکی و فناوری در زراعت با تاثیر چشمگیر بر افزایش بهره وری کشت و کار، یکی از ضروریترین روشهای ابزاری برای توسعه کشاورزی و گامی اساسی به سوی توسعه پایدار است.

وی گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی‌ در این شهرستان با ارتقا به ۳٫۳۹ اسب بخار، از متوسط کشوری(۲ اسب بخار) و استانی (۲٫۵۶اسب بخار) بیشتر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});