• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

ضرورت افزایش نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد شهری

  • کد خبر : 37908
  • 23 آبان 1400 - 16:00
ضرورت افزایش نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد شهری
یاز اکو - فرماندار شهرستان اسکو بر ضرورت افزایش نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد شهری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، بابک رضی منش اظهار داشت: فعالان عرصه هنر، فرهنگ و رسانه با اهرم قدرتمند هنر توانمندی بالایی برای رفع مشکلات کشور دارند که در صورت برنامه‌ریزی می‌توان از این ابزار قدرتمند برای بارور کردن ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان و ایجاد اشتغال جوانان و مدیریت آسیب‌های اجتماعی بهره برد.

فرماندار شهرستان اسکو افزود: این شهرستان به خاطر وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر بفرد، روستای توریستی و تاریخی کندوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی است و جزو شهرستان‌های تراز اول کشور در صنعت گردشگری محسوب می‌شود و جای جای شهرستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی نظیر است که باید با نگاه هنرمندانه عکاسان در سطح کشور و جهان معرفی شود.

رضی منش با بیان اینکه صنعت توریسم و گردشگری ظرفیت بسیار بزرگی برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال دارد ابراز کرد: سهم اشتغال زایی از صنعت گردشگری در کمترین میزان قرار دارد و باید با مطالعه و برنامه ریزی نسبت به فعال کردن همه ظرفیت بخش گردشگری شهرستان با برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌های فرهنگی و هنری، جلب و جذب سرمایه گذار در این بخش اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه شهر اسکو، شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه‌ی چاپ باتیک شناخته شده و این شهر از سوی شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی نیز به عنوان شهر ملی چاپ کلاقه ای (باتیک) برگزیده شده است ابراز کرد: شهر خلاق فرهنگ و هنر برندساز، دانایی محور و تجربه آموز است و فرهنگ و هنر در اقتصاد آن اثر مستقیم دارد و هر مؤلفه متغیری به فرهنگ و هنر مربوط است.

وی با بیان اینکه بیشترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری را علی رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و با کمترین امکانات، تجهیزات و منابع مالی طی چند سال اخیر رقم زده‌ایم ادامه داد: باور به تأثیرگذاری حوزه فرهنگ و هنر و عزم به استفاده از این ابزار تحول ساز در بخش‌های مختلف توسعه باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی بدیل شهرستان در بخش‌های گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و … گفت‌: باید این واقعیت را قبول کنیم که همیشه متمرکز بر طرح مسائل و مشکلات بوده‌ایم و کمتر از داشته‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادها سخن گفته و برای استفاده از آنها برنامه ریزی و همت گماشته ایم‌.

رضی منش جشنواره عکاسی نگاه سبز اسکو را فرصتی استثنایی و بی نظیر برای شناساندن ظرفیت‌ها، استعدادها و زیبایی‌های این باغ شهر و کهن شهر دانست و ابراز امیدواری کرد تا این جشنواره ارزشمند در سال آینده در سطح استانی و با مشارکت شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی و روستاهای تابعه شهرستان برگزار شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});