• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

ابراز نگرانی نماینده تبریز از انتصاب‌های اخیر در دانشگاه‌های سراسر کشور

  • کد خبر : 37909
  • 23 آبان 1400 - 17:00
ابراز نگرانی نماینده تبریز از انتصاب‌های اخیر در دانشگاه‌های سراسر کشور
یاز اکو - نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم از انتصابات اخیر در دانشگاه انتقاد کرد و گفت: شرایط علمی نادیده گرفته می‌شود تا جایی که بدنه علمی دانشگاه‌ها احساس بدی پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار کرد: روی کار آمدن دولت سید ابراهیم رئیسی امیدهای زیادی را ایجاد کرده است. این فرصتی برای جمهوری اسلامی است تا مسیر متفاوتی برای مدیریت کشور ترسیم کند. اگر قرار باشد همان رویه گذشته تکرار شود، اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: در تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی، هشت سالش متفاوت بوده است و البته دو ماه نیز شهیدان باهنر و رجایی بر سر کار بودند. حدود ۳۵ سال تفکر دیگری بر کشور حاکم بوده و آن را اداره کرده است. همه کامیابی‌ها و ناکامی‌ها برای این ۳۵ سال است.

وی با اشاره به دوره ریاست محمود احمدی نژاد گفت: صرف نظر از حاشیه‌هایی که داشت در اذهان مردم نکات روشن و نقاط درخشانی ثبت شده است. اگر قرار باشد همان رویه ۳۵ ساله برگردد و در فضای عمومی مدیریت‌ها، افکار خاصی حاکم باشد، باعث سرخوردگی نیروهای انقلاب و حامیان آیت الله رئیسی می‌شود.

ابراز نگرانی از انتصابات اخیر در دانشگاه‌های مهم سراسر کشور

وی از انتصابات اخیر دانشگاه‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: در انتصابی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، یا شرایط علمی نادیده گرفته می‌شود و یا ملاحضات همسویی با دولت در نظر گرفته نمی‌شود. به هر حال شرایطی پیش می‌آید که بدنه علمی دانشگاه‌ها احساس بدی پیدا می‌کند.

فرهنگی با اشاره به شاخص ارجاعات علمی و اچ-ایندکس(یک شاخص عددی است و بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی دانشمندان را به صورت کمی نمایش می‌دهد.) گفت: در مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور در تهران انتصابی صورت گرفته است که عدد شاخص ارجاعات او ۳۸ و اچ-ایندکس ۴ است. این در حالی است مشابه این وضعیت در گذشته وجود نداشت و شاخص عدد ۲ هزار را نشان می‌داد. یا در دانشگاه دیگری انتصابی صورت گرفته که شاخص ارجاعات پنج و اچ-ایندکس عدد یک بوده است. این در کجای نظام علمی قابل قبول است؟

نماینده مردم تبریز در مجلس از انتصابات در دانشگاه تبریز نیز انتقاد کرد و گفت: اساتیدی بودند که سوابق علمی درخشانی داشتند و در همین جریانات اخیر تمام قد و ۲۴ ساعته در خدمت این تفکر غالب بودند اما در عین ناباوری کسی انتخاب می‌شود که در سال ۸۸ تفکر دیگری داشته است و اخیرا در جریان یک جلسه خصوصی گفته است در آن سال به شکل خاصی فکر می‌کرده است و اظهار ندامت و نگرانی هم نکرده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از انتصابات انجام شده در دانشگاهها «در شرایطی که اساتید با درجه علمی بیشتر، بومی و دارای ویژگی انقلابی وجود دارند» از رییس جمهور حساسیت و وسواس بیشتری را در این زمینه خواستار و مدعی شد: در دانشگاه فرهنگیان نیز این رویکرد در حال انجام است. هیئت علمی و دانشجویان متعهد را سرخوده نکنید.

مجلس به مسائل حاشیه‌ای زیادی گرفتار است

وی در پایان نطقش در خصوص مجلس گفت: مجلس به جای اهتمام به اشتغال، تولید، مدیریت گرانی‌ها و حل مشکلات معیشتی مردم به مسائل حاشیه‌ای زیادی گرفتار است. دست کم سعی کنید و کنیم که بر فشار بر مردم اضافه نکنیم و معلمان عزیز به همین میزان اکتفا کنند تا در آینده شاهد تحولات بهتر و جدیدتر باشید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});