• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

برگزاری سومین دوره جشن کتاب دانشگاه تبریز

  • کد خبر : 37974
  • 24 آبان 1400 - 9:00
برگزاری سومین دوره جشن کتاب دانشگاه تبریز
یاز اکو - سومین دوره جشن کتاب دانشگاه تبریز هم‌زمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در تالار شهید شفایی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، در این مراسم رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه تفکرات نویسنده ماهیت کتاب را تشکیل می‌دهد و درصورتیکه این تفکرات مثبت و نافع باشند موجب سعادت دنیوی و اخروی خوانندگان می‌گردد افزود: اهالی قلم و نویسندگان کتاب وظیفه مهمی در قبال سعادت جامعه بر عهده‌دارند و حل مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف از وظایف متفکران و عالمان جامعه است و دانشگاه‌ها نیز به واسطه رسالت علمی و اجتماعی خود بایستی در راستای بررسی و حل مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف برون داده علمی تولید کنند.

نصراله زاده با اشاره به ظهور ابزارهای رسانه‌ای جدید و فضای مجازی و کاهش اقبال به مطالعه کتاب درحد میانگین ۲۰ دقیقه مطالعه برای افراد افزود: هماهنگی بین واحدهای مختلف دانشگاه در عرصه گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی ضروری است.

رونمایی از کتاب «شنبه ۲۷ دی» به همراه تجلیل از پنج نفر از جانبازان شریف حادثه بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز و تجلیل از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خانم دکتر مهری باقری در عرصه علم و فرهنگ ، اهداء لوح و تجلیل از فعالین حوزه نشر و مدیران نمونه نشریات علمی دانشگاهی و همکاران عرصه کتابداری از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

کتاب «شنبه ۲۷ دی» روایتی مستند از تشکیل، فعالیت و واقعه بمباران کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز است که توسط ناصر طریحی از واقعه ۲۷ دی در ۱۰۱ صفحه نوشته شده و توسط انتشارات دانشگاه تبریز منتشرشده است.

همچنین در این برنامه از سامانه کتابخانه دیجیتال با لینک https://library.tabrizu.ac.ir و همچنین سامانه کتب الکترونیک انتشارات دانشگاه تبریز با لینک https://fidibo.com/books/publisher/ رونمایی شد که در این سامانه بیش از دویست کتاب الکترونیکی منتشرشده توسط انتشارات دانشگاه تبریز برای استفاده علاقه‌مندان مطالعه الکترونیکی بارگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});