• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
نیکوخصلت و فرج‌قلی‌زاده در گفتگو با یاز اکو: تبصره ماده 6 مبنی بر

ممنوعیت نامگذاری عبارات، اصطلاحات و اسامی جدید ترکی معابر تبریز در شورای پنجم وجود نداشت

  • کد خبر : 38278
  • 25 آبان 1400 - 17:26
ممنوعیت نامگذاری عبارات، اصطلاحات و اسامی جدید ترکی معابر تبریز در شورای پنجم وجود نداشت
یاز اکو – سعید نیکوخصلت و فرج محمد قلیزاده دو تن از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای پنجم تبریز در گفتگو با یاز اکو تاکید کردند: تبصره ماده 6 مبنی بر ممنوعیت نامگذاری عبارات، اصطلاحات و اسامی جدید ترکی معابر تبریز در شورای پنجم وجود نداشت.

سعید نیکوخصلت نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای پنجم اسلامی شهر تبریز در خصوص تبصره ماده ۶ مبنی بر کمیته‌ی نامگذاری، مجاز به تولید عبارت‌ها، اصلاحات و اسامی جدید ترکی برای نامگذاری نمی‌باشند، به خبرنگار یاز اکو گفت: این تبصره در دوره‌ی شورای پنجم نبوده است.

وی ادامه داد: در زمان فعالیت شورای پنجم، تمامی اسامی از جمله خاوران، مرزداران و تمامی نام‌ها و اصلاحاتی که از اسامی تهران استفاده شده‌اند؛ مغایر با تاریخ تبریز می‌باشد که ما سعی در تغییر آن نیز داشتیم.

نیکوخصلت گفت: تبریز، جهان‌شهر است و باید از رویدادهای ملی هم استفاده شود؛ یکی از آمال هر شهر، جهانشهر شدن است ما تاکید شدید به این موضوع داشتیم.

وی افزود: در زمان شورای پنجم، خیابان‌ها و کوچه‌هایی که به فارسی تبدیل شده بودند به ترکی بازگرداندیم.

وی خاطرنشان شد: وقتی یک لایحه به صحن شورا می‌آید قبلا در کمیسیون بررسی شده است احتمالا در صحن رای نیاورده و جوری وانمود شده است که در زمان شورای پنجم این اتفاق افتاده است.

فرج محمد قلیزاده به عنوان دبیرکمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در مصاحبه با خبرنگار یاز اکو مبنی بر ماده ۶ و تبصره عدم بکار گیری اسامی جدید ترکی تاکید کرد: شورای پنجم در این مورد هیچگونه بحثی انجام نداده بود و این قانون برای شورای پنجم نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});