• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

افزایش تعداد نمایندگان طی ۲۰ سال گذشته اجرایی نشده است

  • کد خبر : 38601
  • 28 آبان 1400 - 16:00
افزایش تعداد نمایندگان طی ۲۰ سال گذشته اجرایی نشده است
یاز اکو - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد افزایش تعداد نمایندگان طی ۲۰ سال گذشته اجرایی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، احمد علیرضا بیگی،در رابطه با اهمیت اصلاح جدول حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب تاکید دارد که مردم در هر جغرافیایی باید احساس کنند فردی در قوه مقننه نمایندگی آنها را بر عهده دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین موضوع افزایش تعداد نمایندگان طی هر ۱۰ سال در قانون اساسی پیش بینی شده و بخشی از حقوق ملت است که باید محقق شود.

وی ادامه داد: وسعت جغرافیایی، پراکندگی جمعیت و غیره مولفه‌هایی هستند که باید در افزایش تعداد منتخبان ملت مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالی است که موضوع اهمیت اصلاح جدول حوزه انتخابیه مجلس در دوره های گذشته بنا به دلایل مختلف مانند بارمالی و مشمول اصل ۷۵ شدن و غیره مورد توافق قرار نگرفت از این رو طی ۲۰ سال گذشته شاهد عدم اجرای این قانون هستیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله افزایش تعداد نمایندگان نیازمند ارائه لایحه از سوی دولت است تا مشکلات مردم از سوی منتخبان آنها با دقت بیشتری بررسی شود؛ امکان به نتیجه رسیدن طرح با موضوع مذکور وجود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});