• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

هوای تبریز همچنان برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است

  • کد خبر : 38822
  • 30 آبان 1400 - 11:15
هوای تبریز همچنان برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است
یاز اکو - اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد: شاخص کیفیت هوای تبریز، امروز یکشنبه، ۳۰ آبان ماه، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته و در آستانه‌ آلودگی برای تمامی گروه‌های سنی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی، میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز در ۲۴ ساعته گذشته براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۵۳ بوده و امروز آلوده ترین روز هوای کلانشهر تبریز از ابتدای امسال تاکنون محسوب می شود.

کارشناسان هواشناسی پیش بینی کرده اند آلودگی هوای تبریز تا پس فردا سه شنبه ادامه داشته باشد.

بر این اساس، مجموعه عوامل موثر در آلودگی هوای تبریز شامل سکون هوا، منابع متحرک مثل وسایل نقلیه و منابع ساکن مثل کارخانجات، مازوت سوزی نیروگاه تبریز و وسایل گرمایشی منازل است.

گزارش حاکی است در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

هوای تبریز امروز برای سومین روز در طول سال جاری برای تمام گروه های سنی ناسالم است.

گفته می شود مازوت سوزی نیروگاه تبریز یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای تبریز در سطوح مختلف در ۶ روز گذشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});