• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

برنامه ریزی برای تملک خانه تاریخی باقرخان

  • کد خبر : 39551
  • 05 آذر 1400 - 19:00
برنامه ریزی برای تملک خانه تاریخی باقرخان
یاز اکو - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: خانه منتسب به سالار ملی با همکاری شهرداری تبریز حفظ و تملک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده با بیان اینکه تملک ابنیه‌های تاریخی از سوی شهرداری و مرمت آن توسط میراث فرهنگی انجام می‌شود گفت: درصدد حفظ خانه منتسب به باقرخان  ـ سالار ملی ـ برای آیندگان و حل مشکلات مالکان آن با همکاری شهرداری تبریز هستیم.

وی افزود: موضوع خانه تاریخی منتسب به باقرخان سالیان سال است که مطرح بوده و جلساتی با مالکان متعدد آن برگزار شده است. خانه تاریخی منتسب به باقرخان با نام خانه مرحوم طوبی ثبت ملی شده است که این تغییر نام در جاری بودن قوانین میراث فرهنگی به آن تأثیری ندارد و ما ملزم به رعایت قوانین هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اهمیت حفاظت از این منطقه تاریخی گفت: این منطقه تاریخی در نهضت مشروطه و در دوره‌های مختلف تاثیر ویژه‌ای داشته است و ما نیازمند حفظ این اثر هستیم.

حمزه زاده ادامه داد: در جلسه مشترک میراث فرهنگی و شهرداری تبریز مسائل مربوط به تملک و مرمت این بنای تاریخی تصمیم‌گیری و پس از تملک آن اقدامات لازم برای مرمت این اثر تاریخی انجام می‌شود و سپس برای راه‌اندازی کاربری فرهنگی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

خانه منتسب به باقرخان در دوره مشروطه سنگر جبهه مشروطه خواهان محله خیابان (خیاوان) تبریز بود و باقرخان ریاست مجاهدان این محله را بر عهده داشت و همراه با ستارخان به جنگ مسلحانه با قشون دولتی که تبریز را در محاصره داشت  پرداخت و بعد‌ها در مجلس شورای ملی لقب سالار ملی را گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});