• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

تامین مالی صنعت انرژی های تجدیدپذیر ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲٫۵ میلیارد دلار خواهد رسید  

  • کد خبر : 41198
  • 16 آذر 1400 - 22:00
تامین مالی صنعت انرژی های تجدیدپذیر ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲٫۵ میلیارد دلار خواهد رسید  
یاز اکو_به گفته یک مقام بانکی، بودجه بخش انرژی های تجدیدپذیر ترکیه در سال جاری 2.5 میلیارد دلار (34.3 میلیارد لیره) برآورد شده و بیش از نیمی از آن به پروژه های خورشیدی اختصاص داده شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح ظرفیت نصب شده انرژی های تجدیدپذیر ترکیه در پایان اکتبر سال جاری به ۵۲٫۵ گیگاوات (GW) رسید که ۵۳ درصد کل ظرفیت نصب شده را تشکیل می دهد.

به گفته شرکت انتقال برق ترکیه ، نیروگاه آبی در حال حاضر بزرگترین سهم در ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر با تقریباً ۳۱٫۵ گیگاوات به خود اختصاص داده است که ۳۰ درصد از کل ظرفیت نصب شده کشور را تشکیل می دهد و تا پایان اکتبر به بیش از ۹۹ گیگاوات رسید.

باد دومین منبع تجدیدپذیر بزرگ با حدود ۱۰٫۳ گیگاوات و پس از آن انرژی خورشیدی با ۷٫۶ گیگاوات است.

امره حاتم، مدیر بانکداری سرمایه گذاری و امور مالی ترکیه گفت : پروژه های انرژی تجدیدپذیر ترکیه بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۰
۴۰ میلیارد دلار جذب سرمایه کرده اندو توسط بانک ها به طور متوسط ​​۲ میلیارد دلار در سال حمایت می شوند.

حاتم گفت: انتظار داریم که میزان تامین مالی در بخش انرژی های تجدیدپذیر در سال جاری نسبت به میانگین سال گذشته افزایش یابد و در سطح ۲٫۵ میلیارد دلار محقق شود.
 

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود انرژی خورشیدی ۵۵ درصد از کل تامین مالی را به خود اختصاص دهد، درهمین حال انتظار می رود انرژی های بادی و زمین گرمایی به ترتیب ۲۵ درصد و ۱۵ درصد انرژی تجدیدپذیر را تشکیل دهد.

قرارداد نیروگاه خورشیدی کالیون کاراپینار با آژانس اعتبار صادرات بریتانیا (UKEF)، جی پی مورگان چیس و شش بانک ترکیه امضا شده است.

پروژه خورشیدی ۱٫۳۵ گیگاواتی کاراپینار پس از تکمیل، برق پاک را به حدود دو میلیون خانوار ترک در سال ۲۰۲۲ تحویل خواهد داد.

این  نیروگاه سالانه از انتشار ۱٫۵ میلیون تن کربن جلوگیری می کند و تا پایان سال ۲۰۲۲ سهم انرژی خورشیدی در کل تولید انرژی ترکیه را ۲۰ درصد افزایش می دهد.

حاتم گفت : انتظار می رود تامین مالی پروژه های انرژی های تجدیدپذیر در سال جاری بیشتر از میانگین سال های گذشته باشد و پیش بینی می شود که با توجه به اهداف اقلیمی کشور این میزان بیشتر گسترش یابد.
ترکیه در ماه اکتبر توافقنامه آب و هوای پاریس را با هدف انتشار خالص صفر کربن تا سال ۲۰۵۳ تصویب کرد و به آخرین کشور گروه G-20 از اقتصادهای بزرگ تبدیل شد که پس از سال ها تقاضا نخست باید به عنوان یک کشور در حال توسعه طبقه بندی شود.

این کشور در ۱۰ نوامبر به عضویت پیمان جهانی آب و هوا درآمد.
حاتم گفت: «در راستای آمادگی برای توافق سبز، اهداف آب و هوایی و هدف صفر خالص تا سال ۲۰۵۳، ما پیش‌بینی می‌کنیم که تامین مالی سالانه پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در ترکیه به ۳ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: تأسیسات پراکنده نیروگاه خورشیدی، سرمایه گذاری در نیروگاه هیبریدی و پروژه های زیست توده در دوره آینده حیاتی خواهد بود.
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد : پیش‌بینی می‌شود ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر ترکیه از امسال تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۵۰ درصد رشد یابد.
پیش‌بینی گزارش سالان آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر ترکیه بیش از ۲۶ گیگاوات یا ۵۳ درصد در طول دوره ۲۰۲۱-۲۶ رشد می‌کند و انرژی خورشیدی و بادی ۸۰ درصد از این توسعه را تشکیل می‌دهند.

در این گزارش آمده است که پروژه های منطقه ای منابع انرژی تجدیدپذیر در ترکیه ومحرک های اصلی رشد باد و خورشید خواهند بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});