• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
یازاکو گزارش می‌دهد؛

اسکو و سهند همچنان چشم به‌راه ایستگاه پایش آلایندگی هوا

  • کد خبر : 42297
  • 24 آذر 1400 - 12:45
اسکو و سهند همچنان چشم به‌راه ایستگاه پایش آلایندگی هوا
یازاکو؛ افخم ابراهیمی _ در روزهایی که نفس تبریز در پی آلودگی شدید هوا به شماره افتاده و بالاخره چهارشنبه همه مدارس شهر تعطیل شد، مردم سهند و اسکو همچنان چشم به‌راه راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، نبودی که موجب می‌شود تا مدارس این شهرها تعطیل نشود و اطلاع درستی از کیفیت هوای که تنفس می‌کنند نداشته باشند.

استقرار واحدهای آلاینده صنعتی همانند پالایشگاه، نیروگاه و پتروشیمی در جوار شهرستان اسکو، ضرورت راه اندازی ایستگاه پالایش هوا را انکارناپذیر می‌کند.

سال‌هاست که وعده و خبرها از تلاش برای تامین این مهم دارند و البته سالهاست که نبود ایستگاه سنجش آلودگی هوا موجب شده تا مدارس اسکو و سهند در حادترین وضعیت آلودگی همچنان به فعالیت ادامه دهند.

فرماندار اسکو با اشاره به اینکه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان وجود ندارد و به عنوان مانع جدی جهت تصمیم‌گیری در شرایط خاص است، گفت: براساس تفاهم صورت گرفته با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری سهند مقرر بود ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر جدید سهند نصب و راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه سنجش آلودگی هوا با قابلیت‌های گسترده از جمله امکان دریافت داده‌های کمی آن از طریق تابلوهای شهری و همچنین گوشی‌های هوشمند خریداری شده است، گفت: تنها مشکل فعلی برای بهره برداری، تامین کانکس و زیرساخت برق و مخابرات است.

بابک رضی‌منش ابراز امیدواری کرد: با جدیت شهرداری سهند و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان این مهم حداکثر تا یک‌ماه آینده عملیاتی و اجرایی شود.

وی با اشاره به ظرفیت این ایستگاه گفت: این ایستگاه دارای ظرفیت اندازه‌گیری ذرات محیطی بوده که می‌تواند پارامترهای محیطی خصوصا در حمل و نقل و ترافیک را اندازه‌گیری کند.

وی افزود: امیدواریم با تلاش شهرداری و ظرفیت‌سنجی بتوانیم ایستگاه را به پارامترهای دیگر مجهز کنیم.

بابک رضی‌منش در ادامه با اشاره به مشکلات و موانع موجود در تصمیمات متخذه در کمیته اضطرار سنجش آلودگی هوا در زمان‌های اضطراری و تعطیلی گفت: با استقرار ایستگاه سنجش هوا، ضمن تضمین سلامت شهروندان این مشکل نیز حل خواهد شد.

یک ماه دیگر روز ملی هوای پاک است و مردم سهند و اسکو امیدوارند تا وعده فرماندار تحقق یابد و این مطالبه زیست محیطی پس از سالها محقق شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});