• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

بازارها در هفته‌ای که گذشت/ پایان سبز هفته منفی بورس

  • کد خبر : 42580
  • 27 آذر 1400 - 9:00
بازارها در هفته‌ای که گذشت/ پایان سبز هفته منفی بورس
یاز اکو - یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این گزارش روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان بررسی شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

یاز اکو؛ جعفر ساعی نیا_ یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این گزارش روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان بررسی شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام/ پایان سبز هفته منفی

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته، شروعی متعادل در محدوده‎ مثبت داشت. نمادهای بزرگ‌تر بازار نسبت به شرکت‌های کوچک‌تر، اوضاع بهتری داشتند که در نتیجه آن شاهد رشد شاخص کل بورس در مقابل افت شاخص هم‌وزن بودیم. در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل با رشد ۰/۱۱ درصدی همراه شد و سرانجام در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۹۳‌ هزار واحدی قرار گرفت. اما شاخص کل هم‌وزن برخلاف شاخص کل، با ۰/۲۸ درصد عقب‎نشینی به دادوستد‌های خود پایان داد. در روزهای اخیر، تایید و تکذیب‌های مکرر در خصوص مفاد تاثیرگذار لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ بر صنایع و همچنین انعکاس اخبار مثبت و منفی از روند مذاکرات احیای برجام، جدا از هر تاثیر اصولی بر مولفه‌های اقتصادی مورد توجه بازار سهام، موجب تشدید ابهام و نااطمینانی سهامداران شده است. به همین ترتیب، شاهد خروج روزافزون نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی هستیم.

نرخ ارز، دلار، سکه، طلا، یورو

روز پنجشنبه ۲۵ دی، در بازار قیمت سکه امامی ۱۱۵ هزار تومان پایین آمد و ۱۳,۲۲۵,۰۰۰ (سیزده میلیون و دویست و بیست و پنج هزار) تومان ارزش گذاری شد. قیمت طلا هم کاهش یافت.

پنجشنبه قیمت در بازار قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته پایین آمد.

قیمت طلا/ آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، پنجشنبه به ۱,۷۸۲ (یک هزار و هفتصد و هشتاد و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۸۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار پنجشنبه با کاهش ۰.۰۷ درصدی، از ۱,۲۹۹,۳۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و نه هزار و سیصد ) تومان به ۱,۲۹۸,۴۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و هشت هزار و چهارصد ) تومان رسید.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار بدون تغییر نسبت به روز قبل ، ۵,۶۲۷,۰۰۰ (پنج میلیون و ششصد و بیست و هفت هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار در بازار متشکل

قیمت دلار در بازار متشکل، پنجشنبه به ۲۷,۲۱۷ (بیست و هفت هزار و دویست و هفده ) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۴ درصدی داشته است.

قیمت دلار در صرافی ملی روز پنجشنبه

در بازار پنجشبه، دلار در صرافی ملی نسبت به روز قبل بدون تغییر، ۲۷,۴۲۱ (بیست و هفت هزار و چهارصد و بیست و یک ) تومان نرخ گذاری شد.

آخرین نرخ یورو در بازار آزاد

یورو در بازار آزاد، به ۳۴,۰۷۴ (سی و چهار هزار و هفتاد و چهار ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۶ درصدی داشته است.

قیمت درهم امارات (حواله)

همچنین درهم امارات (حواله) با کاهش ۰.۳۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۸,۲۵۰ (هشت هزار و دویست و پنجاه ) تومان معامله شد.

قیمت دلار کانادا

دلار کانادا در بازار داخلی هم ۲۳,۵۲۸ (بیست و سه هزار و پانصد و بیست و هشت ) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه

قیمت سکه امامی به ۱۳,۲۲۵,۰۰۰ (سیزده میلیون و دویست و بیست و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۸۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، پنجشنبه به ۶,۹۲۰,۰۰۰ (شش میلیون و نهصد و بیست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه با افزایش ۰.۲۸ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۸۸۱,۰۰۰ (سه میلیون و هشتصد و هشتاد و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۲,۳۸۲,۰۰۰ (دو میلیون و سیصد و هشتاد و دو هزار) تومان قیمت خورد.

بازار اوراق مسکن/ حفظ کانال ۱۰۰ هزار تومانی تسه

ارزش هر برگ از اوراق تسهیلات بانک مسکن در هفته گذشته برای نخستین بار از سطح ۱۰۰‌ هزار تومان عبور کرد و روز چهارشنبه با افتی اندک همچنان جایگاه خود را در بالای این مرز حفظ کرد؛ به طوری که تسه ۹۸۱۲ با ۳/۰۶ درصد کاهش به قیمت پایانی ۱۰۹ هزار و ۵۱ تومان عقب‌نشینی کرد. لازم به ذکر است که متقاضیان وام مسکن در پی این مرزشکنی می‌توانند نیمی از تسهیلات خود را بدون نیاز به خرید اوراق دریافت و طی هشت‌سال آن را تسویه کنند. به گفته کارشناسان، تامین زمین، از مهم‌ترین چالش‌های طرح ملی مسکن در کشور است؛ زیرا این موضوع در کلان‌شهرها که دسترسی به اراضی دولتی دشوار است، اهمیت بیشتری دارد. بنابراین عرضه مسکن در شهرهای بزرگ عمدتا در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت مسکن در شهرهای جدید انجام خواهد شد.

قیمت سبد نفتی اوپک در پایان هفته جاری در قیمت ۷۴ دلار و ۲۸ سنت ثبت شد.

به گزارش یازاکو به نقل از وزارت نفت، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد: قیمت سبد نفتی اوپک در روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه ۷۴ دلار و ۲۸ سنت ثبت شد. این در حالی است که قیمت سبد نفتی اوپک دوشنبه ۲۲ آذر ماه ۷۵ دلار و ۴ سنت بود.

سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست.

قیمت نفت خام شاخص برنت و وست تگزاس اینترمدییت (WTI) نیز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه به‌ترتیب ۷۲ دلار و ۹۳ سنت و ۶۹ دلار و ۸۷ سنت به ازای هر بشکه بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});