• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

فصل آلت کوین ها فرا رسیده است؟ / افت تسلط بیت‌ کوین بر بازار

  • کد خبر : 42721
  • 27 آذر 1400 - 19:00
فصل آلت کوین ها فرا رسیده است؟ / افت تسلط بیت‌ کوین بر بازار
یاز اکو - معمولا زمانی که بیت‌کوین بعد از یک موج صعودی دچار اصلاح عمیق می شود، دیدگاه جامعه رمزارزها این است که سود به دست آمده از صعود بیت‌کوین وارد آلت‌کوین ها می شود و در واقع بعد از بیت‌کوین باید شاهد رشد آلت‌کوین ها بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، با نزدیک شدن به پایان سال میلادی امید فعالان بازار رمزارز در خصوص رشدهای نجومی آلت‌کوین ها از بین رفته است. در واقع اگر طبق روال چند سال گذشته بازار رمزارزها به کار خود ادامه بدهد باید منتظر رشد آلت‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۲ باشیم. در ادامه بر اساس قیمت و دامیننس بیت‌کوین و استفاده از تحلیل زمانی، رشد احتمالی آلت‌کوین ها پیش‌بینی می‌شود.

قبل از هرچیز لازم است برای همیشه این ابهام رفع شود که در بلند مدت ارتباط کاملا مستقیمی بین قیمت بیت‌کوین و تمام رمزارزهای بازار وجود دارد و به عبارتی روند بازار توسط روند بیت‌کوین تعیین می‌شود. در نمودار زیر نرخ رشدهای بیت‌کوین با رمزارزهای برتر بازار مثل اتریوم، کاردانو و بایننس کوین مقایسه شده است و همبستگی کاملی میان آنها وجود دارد.

 

نمودار ۱: مقایسه رشد بیت‌کوین با رمزارزهای برتر بازار

 

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می شود در تمام ۳ سال گذشته ارتباط کاملا مستقیمی بین بیت‌کوین و این رمزارزها وجود داشته است. لازم به ذکر است که بعضی از شت‌کوین‌ها از این قانون تبعیت نمی کنند و توسط افراد خاص پامپ و دامپ سنگین می شوند.

طبق نمودارهای چند سال گذشته، قیمت بیت‌کوین و میزان تسلط آن معمولا زمانی که قیمت بیت‌کوین کاهشی و نرخ تسلط آن بر بازار نیز کاهشی بوده دیگر رمزارزها رشد خوبی را تجربه کرده اند.

در نمودار زیر می توانید دامیننس بیت‌کوین بر بازار را مشاهده کنید که در حال حاضر به کف سه ساله اخیر خود رسیده است. (نمودار۲)

نمودار ۲: نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار رمزارز

 

همان طور که در نمودار می بینیم نرخ تسلط بیت‌کوین به کمترین مقدار خود در سه سال اخیر رسیده است.

پس عملا دو شرط لازم برای رشد آلت‌کوین ها یعنی قیمت پایین بیت‌کوین هم زمان با کاهش تلسط آن بر بازار فراهم شده است اما آیا همین دو دلیل برای رشد بازار کافی است؟

دو شرط مذکور را می توان شرط لازم دانست ولی کافی نیستند. دلیل این قضیه جو روانشناسی بازار در حال حاضر و دیدگاه دولت ها به بازار است. از طرفی با افزایش آگاهی عموم مردم دیگر قرار نیست هر رمزارزی رشد کند یا با برگشت بیت‌کوین تمام رمزارزها باهم رشد کنند. چون به تدریج دیدگاه بنیاد و اهداف پروژه ها برای سیاستمداران و سرمایه‌گذاران جذاب و مهم خواهد شد. لذا معامله‌گران باید به این نکته دقت کنند که قرار نیست فصل آلت‌کوین ها فصل سبز پوشی تمام رمزارزهای با ارزش و بی ارزش باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});