• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
7

پاشینیان بعد از هر نشست سه جانبه چرا آرائیک را احضار می کند؟ (گزارش تحلیلی)

  • کد خبر : 42787
  • 28 آذر 1400 - 11:30
پاشینیان بعد از هر نشست سه جانبه چرا آرائیک را احضار می کند؟ (گزارش تحلیلی)
یاز اکو- دلیل دیدار آرائیک هاروتونیان با نیکول پاشینیان پس از نشست بروکسل چه بود؟ نیامدین اردوخانلی کارشناس سیاسی می گوید: پس از نشست‌های مسکو و سوچی پاشینیان با آرائیک قلدر جدایی طلب قره باغ ملاقات و با او مشورت کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بیزیم مدیا، این کارشناس مسائل سیاسی اعلام کرد که باکو مخالف مشارکت آرائیک جدایی طلب در این روند است. اما برای اینکه جدایی طلبان رفتاری مطابق با نتایج جلسات داشته باشند، پاشینیان باید هر بار آرائیک را توجیه نماید. زیرا این راهزن تحت نفوذ گروه هایی است که به دنبال انتقام هستند.

اردوخانلی گفت: بدون شک بوقتش آرائیک هاروتونیان می بایست هم به آذربایجان و هم به قوانین بین المللی پاسخگو باشد.از سوی دیگر دیدارهای گاه و بیگاه نمایندگان مجلس ارمنستان با سران رژیم جدایی طلب اولین بار نبوده و باعث جلب توجه می شود. حتی سرکیسیان و کوچاریان تروریست روسای جمهور سابق ارمنستان نیز چنین دیدارهایی داشته اند. بایستی از چنین ملاقات هایی جلوگیری شود. زیرا قره باغ قلمرو آذربایجان است و نمایندگان مجلس ارمنستان نمی توانند از آنجا بازدید کنند.

نیام الدین اردوخانلی با یادآوری اینکه این بازدیدها از طریق کریدور لاچین انجام می گیرد گفت: الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در نشست بروکسل موضوع کریدور زنگزور و لاچین را مطرح کرد و اجرای این فرآیندها را مطابق با استانداردهای بین المللی تشریح کرد. ارامنه بایستی به این موضوع دقت کنند، یعنی متوجه باشند که قره باغ قلمرو جمهوری آذربایجان است و بایستی به سفرهای غیرقانونی به آنجا پایان دهند.

علاوه بر اظهار نظر این کارشناس مسائل سیاسی، لازم به ذکر است که کارشناسان خارجی نشست بروکسل را بمبی می دانند که جمهوری غیر قانونی آرتساخ را نگران کرده است. بطوریکه در واقع موضوع خودمختاری قره باغ در مسکو و سوچی مورد بحث قرار نگرفت و امیدهای رژیم به اصطلاح جدایی طلب را به استکهلم و بروکسل گره زد. لاکن اروپا نیز نخواست منافع خود را قربانی خواسته های ارمنستان کند و به ایروان یادآوری کرد که حق با آذربایجان است و بار دیگر امید آنها را بر باد داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});