• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

بیشترین سهم سرانه سرمایه‌گذاری توسط بنابی‌ها اتفاق می‌افتد/ اشک پیازکاران درآمد

  • کد خبر : 43566
  • 03 دی 1400 - 15:30
بیشترین سهم سرانه سرمایه‌گذاری توسط بنابی‌ها اتفاق می‌افتد/ اشک پیازکاران درآمد
یاز اکو - معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: بیشترین سهم سرانه سرمایه‌گذاری توسط بنابی‌ها اتفاق می‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، محمد کلامی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور جمعی از مدیران‌کل استان و مدیران شهرستان تشکیل یافت با بیان اینکه توسعه باید بر اساس مزیت‌های شهرستان صورت گیرد؛ اظهار داشت: بناب بخشی از اقتصاد فعال استان آذربایجان‌شرقی است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکل پیازکاران منطقه تصریح کرد: در بازارهای داخلی ظرفیت لازم برای پیاز وجود ندارد و تنها راه برون رفت از آن صادرات این محصول است.

کلامی افزود: جلساتی را در این ارتباط در سطح استان تشکیل داده‌ایم و دنبال راهکاری برای صادرات محصول پیاز هستیم.

به گفته نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ۶۰ هزار تن محصول پیاز در دست کشاورزان بنابی مانده و کشاورزان این شهرستان در انتظار صادرات این محصول هستند.

با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی در واقع استانی با محور کشاورزی و باغداری است و عمده مردمان روستایی استان به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستند ولی متاسفانه به دلایل مختلف همه ساله شاهد وارد شدن خسارت فراوان به بخش‌هایی از کشاورزی هستیم.

نبود زیرساخت‌های اصول کشاورزی، نبود اتحادیه‌های قوی کشاورزی در منطقه، نبود صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، اجرایی نشدن یکپارچه سازی اراضی، نبودن انبارهای بزرگ و استاندارد برای نگهداری برخی از محصولات و عدم رعایت الگوی کشت موجب شده که هر ساله شاهد وارد شدن خسارت‌های بزرگی به بخش‌های از کشاورزی استان باشیم.

در این میان شاید رعایت نکردن الگوی کشت از سوی کشاورزان بیش از هر چیز باعث وارد شدن خسارت‌های فراوان به این بخش از جامعه تولید کننده استان می شود به طور مثال یک سال کاشت بیش از اندازه سیب زمینی، یک سال پیاز، یک سال گوجه فرنگی و … باعث می شود بدلیل عدم تقاضای کافی و نبود صنایع تبدیلی مناسب در استان شاهد از بین رفتن محصولات و وارد شدن خسارت ها باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43566

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});