• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اقتصاد جهان برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت

  • کد خبر : 43914
  • 06 دی 1400 - 11:15
اقتصاد جهان برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت
یاز اکو - بر اساس گزارش مرکز مطالعات اقتصاد و بازرگانی که مقر آن در لندن است، تولید ناخالص داخلی اقتصاد جهان در سال 2022 برای اولین بار از 100 تریلیون دلار خواهد گذشت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی ارتی خبر،براساس این گزارش چین تا سال ۲۰۳۰ از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت و به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اقتصاد جهان برای اولین بار در سال ۲۰۲۲، دو سال زودتر از برآوردهای قبلی، به بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار با قیمت های فعلی تجاوز می کند.

 CEBR سال گذشته تخمین زد که تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

CEBR یک سال پیش پیش بینی کرده بود که چین تا سال ۲۰۲۸ از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت.

رشد اقتصادی چین در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ به طور متوسط ​​۵٫۷ درصد، در دوره ۲۰۲۶-۲۰۳۰ ۴٫۷ درصد و در دوره ۲۰۳۰-۲۰۳۵ ۳٫۷ درصد خواهد بود.

در این گزارش ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۳۶ رتبه بندی شدند.

بر اساس پیش‌بینی‌های CEBR، هند در سال آینده رتبه فرانسه را به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان از آن خود خواهد کرد.

آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در سال ۲۰۳۳ از اقتصاد ژاپن پیشی خواهد گرفت.

در سال ۲۰۳۶، ۱۰ اقتصاد برتر جهان به ترتیب چین، ایالات متحده آمریکا، هند، آلمان، ژاپن، انگلیس، فرانسه، اندونزی، برزیل و روسیه خواهند بود.

بهره مندی از رشد سریع اقتصادی پس از COVID-19 در ایالات متحده آمریکا ، کانادا یازدهم، کره جنوبی دوازدهم، ایتالیا سیزدهم، استرالیا چهاردهم، اسپانیا پانزدهم، مکزیک ۱۶، عربستان سعودی هفدهم، هلند هجدهم، ترکیه نوزدهم و ویتنام در رتبه بیستم قرارمی گیرند.

مبارزه با تورم در سال ۲۰۲۰

بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی جهان با ادامه بهبود پس از بحران بهداشتی و اقتصادی ناشی از COVID-19 افزایش خواهد یافت، اما در صورت تداوم تورم، جلوگیری از بازگشت اقتصادها به رکود برای سیاستگذاران دشوار خواهد بود.

داگلاس مک ویلیامز، معاون رئیس CEBR گفت: “مسئله مهم برای دهه ۲۰۲۰ این است که اقتصادهای جهان چگونه با تورم مبارزه خواهند کرد .”

مک ویلیامز مدعی شد :امیدواریم تعدیل «متوسط» در سیاست پولی، عناصر غیرموقت را تحت کنترل درآورد و اگر تورم تحت کنترل قرار نگیرد، اقتصاد جهان باید برای رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آماده شود.

اقتصاد ترکیه

بر اساس گزارش CEBR، بر خلاف اکثر کشورهای جهان، اقتصاد ترکیه در سال ۲۰۲۰ رشد ۱٫۸ درصدی داشته و در سال ۲۰۲۱ با رشد سریع ۹ درصدی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، وضعیت مالی عمومی ترکیه در وضعیت سالمی قرار دارد، سهم بدهی عمومی این کشور از تولید ناخالص داخلی که در سال ۲۰۲۰ ۳۹٫۸ درصد بود، در سال ۲۰۲۱ به ۳۷٫۸ درصد کاهش یافت.

CEBR با پیش بینی اینکه رشد اقتصادی ترکیه از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ به طور متوسط ​​۳٫۴ درصد و در دوره ۲۰۲۷-۲۰۳۶ ۳٫۷ درصد خواهد بود، برآورد کرد، ترکیه در سال ۲۰۳۶ رتبه نوزدهم را در بزرگترین اقتصادهای جهان خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43914

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});