• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

وقتی شعار حمایت از سرمایه‌گذاران در کارزار عمل زمین‌گیر می‌شود

  • کد خبر : 44210
  • 08 دی 1400 - 10:30
وقتی شعار حمایت از سرمایه‌گذاران در کارزار عمل زمین‌گیر می‌شود
یازاکو - با گذشت بیش از ۹ ماه از کلنگ‌زنی بیمارستان سهند، در حال حاضر اخذ مجوز، مهمترین سد در برابر آغاز کار این پروژه‌ی حیاتی برای شهر سهند به شمار می‌رود.

یاز اکو؛ افخم ابراهیی_ آیین کلنگ‌زنی بیمارستان سهند در اسفند سال ۱۳۹۹ با حضور نمایندگان مجلس و تنی چند از مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

وعده‌ها از حمایت سرمایه‌گذار و صدور مجوز در کمترین زمان ممکن خبر می‌داد، ولی با گذشت بیش از ۹ ماه، کار ساخت بیمارستان در مرحله‌ی اخذ مجوز متوقف شده است.

نورالله زاهدی خیری که قرار است بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی سهند را بسازد و تجهیز کند در گفتگو با خبرنگاران به چند و چون توقف یکساله‌ی این پروژه پرداخت.

وقف اموال در راه حضرت زهرا(س)

نور الله زاهدی با تاکید بر اینکه ما به دنبال راهی برای تبدیل اموالمان به باقیات‌الصالحات بودیم و لذا تصمیم گرفتیم تا یک بیمارستان خیریه را با عنوان فدک تاسیس کنیم، گفت: در مطالعات شهر سهند به دلیل بار جمعیتی و البته نبود بیمارستان، گزینه‌ی مناسبی برای تاسیس بیمارستان بود و قرار است تا علاوه بر ساخت بیمارستان، تجهیز آن را نیز به عهده بگیریم.

وی تاکید کرد: نگاهمان به مسئله‌ی احداث بیمارستان انتفاعی نیست و تنها تلاشمان باز کردن گرهی از مشکلات مردم است.‌

وی با بیان اینکه پیشنهادهای بسیاری به ما برای احداث بیمارستان در مناطقی از شهر تبریز شد ولی بدلیل نیت خیرخواهانه‌ی ما برای خدمت‌رسانی به مردم، شهر سهند بهترین گزینه بود و هست.

این خیر در ادامه گفت: متاسفانه با وجود وعده‌های بسیاری که از حمایت سرمایه‌گذاران دم می‌زند و شعاری که در آن بر بوسه زدن بر دست سرمایه‌گذار تاکید می‌کند، در عمل آنچه سرمایه‌گذار شاهد است زخم‌هایی است که از سنگ‌اندازی‌ها و دویدن‌های بسیار به وجود می‌آید.

وی افزود: اولین مانعی که با آن روبرو شدیم وجود یک آیین‌نامه‌ی داخلی در وزارت بهداشت بود که در آن تاکید می‌کرد باید دو نفر از فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی سهام‌دار شرکت باشند.

این در حالی است که سرمایه‌گذاری متفاوت از بهره‌برداری است اما این قانون عملا موجب شد تا ماه ها زمان برای اعمال تغییرات صرف شود.‌

وی با انتقاد از رویه‌ای که در کشور جاریست و سرگردانی مردم در گیرودار سامانه‌های بی‌سامان بیشمار کشور است، گفت: شاهد بودم که برای ارسال یک نامه از یک مغازه در کنار یک اداره تا برگشت نامه به همان اداره ۳ روز زمان طی شد.

متاسفانه سامانه‌ها یا خرابند یا اختلال دارند و یا شبکه برای روزهای متوالی قطع است و هفته‌ها زمان برای اعلام جواب در سامانه‌های مختلف تلف می‌شود.

خیر بیمارستان شهر سهند گفت: پس از اتمام هر مرحله در هر سامانه وارد مرحله بعد و سامانه دیگری می‌شویم!

نورالله زاهدی گفت: فلسفه‌ی تاسیس و راه‌اندازی سامانه‌ها گره‌گشایی از کار مردم و صرفه‌جویی در زمان آنها بود، حال آنکه در عمل خلاف آن در جریان است، برای ثبت یک شرکت در کشورهای همسایه در راستای فعالیت‌های مجموعه‌های زیر نظرمان در عرض بیست دقیقه مجوز گرفتیم حال آنکه برای احداث یک بیمارستان در کشورمان ۹ ماه دوندگی کردیم و هنوز هم چشم به راه پاسخ مساعد هستیم.

نورالله زاهدی تصریح کرد: ثبت یک شرکت حتی برای کاربلدها بیشتر از ۲ ماه زمان می‌برد و ضروری است تا ساختارهای دست و پاگیر فعلی برای تسریع در روند سرمایه‌گذاری و توسعه اصلاح شود.

وی ضمن قدردانی از مجموعه شرکت عمران در تحویل زمین و پیگیری‌های مجدانه مدیرعامل این شرکت و مسعود پزشکیان نماینده مجلس در خصوص بیمارستان سهند گفت: روزی نیست که از من پیگیر بحث بیمارستان نباشند.

نورالله زاهدی تصریح کرد: خدمات این مرکز خیریه خواهد بود و اداره‌ی آن به شکل هیئت امنایی خواهد بود تمام هزینه‌ها پیش‌بینی شده و کنار گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهیم ساخت و تجهیز آن را به بخش دولتی بسپاریم تا سرنوشت ساخت و ساز آن همچون بسیاری از پروژه‌ها با تعویق و تأخیر چندین ساله مواجه شود.‌

وی پیش بینی کرد: دو سال زمان برای احداث و تجهیز کامل بیمارستان در متراژ ۳۰ هزار متر مربع نیاز است. وی تاکید کرد: منتظر هیچ بودجه و مصوبه‌ی دولتی نیستیم و اگر مجوز صادر شود به‌سرعت وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

وی در پایان تاکید کرد: من سالها سرباز این کشور بودم و اینک در سنگر کارآفرینی فعالیت می‌کنم و خود را مدیون این خاک و مردم می‌دانم و امیدوارم تا در سایه‌ی همراهی جدی مسئولان گرهی از مشکلات مردم باز شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});