• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

چگونه NFT بسازیم؟

  • کد خبر : 44228
  • 08 دی 1400 - 11:45
چگونه NFT بسازیم؟
یاز اکو - تقریبا در یک سال گذشته توسعه NFT ها و درآمدهای سرسام‌ آور از آنها سبب شده افراد به دنبال آموزش ساخت NFT و کسب درآمد از آنها باشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادآنلاین؛ NFT ها توکن‌های غیرمثلی هستند که منحصر به فرد بوده و برخلاف رمزارزهایی مثل بیت‌کوین، تعداد زیادی از یک مدل NFT وجود ندارد. به عبارت ساده‌تر تنوع NFT ها شاید زیاد باشد ولی از لحاظ تعداد هر NFT مخصوص و ویژه است که تعداد کمی از آن وجود دارد. برای ساخت NFT ها وب سایت‌ها و کیف پول‌های مختلفی وجود دارد که علاقه‌مندان بر اساس آنها NFT خود را ساخته و معمولا در بستر بلاکچین از آن استفاده می‌کنند.

این گزارش با این پیش فرض نگارش شده که خواننده اطلاعات کاملی از ماهیت و تعریف NFT یا توکن‌های غیرمثلی دارد و تمرکز اصلی تحقیق بر آموزش مرحله به مرحله ساخت NFT است.

گام اول: انتخاب بهترین بلاکچین

برای ساخت NF، اولین گام انتخاب بلاک‌چینی است که می‌خواهید اثر خود را روی آن منتشر کنید. در حال حاضر بهترین بلاکچین موجود اتریوم است. بلاک‌چین اتریوم به ‌صورت گسترده برای خرید و فروش NFT مورد استفاده قرار می‌گیرد و محبوب‌ترین گزینه برای هنرمندان و خالقان NFT است. ناگفته نماند که اتریوم تنها گزینه‌ موجود نیست و شما می‌توانید از گزینه‌های زیر برای ساخت NFT خود استفاده کنید:

Tezos (تزوس)
Polkadot (پولکادات)
Cosmos (کازماس)
Binance Smart Chain (بایننس اسمارت چین)

گام دوم: یک کیف پول دیجیتال برای خود ایجاد کنید

انتخاب کیف پول یکی از مهم ترین مراحل ساخت NFT است. چون وقتی در مرحله اول بلاکچین خود را انتخاب کردید، باید حتما کیف پولی را انتخاب کنید که با استانداردهای فعلی بلاکچین انتخاب شده سازگار باشد، زیرا هر یک از بلاک‌چین‌هایی که اشاره شد، استانداردها، بازار مجزا و کیف پول مخصوص خود را برای انتشار NFT دارند. برای مثال، شما نمی‌توانید از کیف پولی که با Binance Smart Chain سازگار است برای دریافت اتریوم استفاده کنید.

“توجه به این نکته اهمیت دارد که استاندارد توکن اتریوم برای انتشار NFT به‌صورت ERC-721 در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، شما باید کیف پول دیجیتالی را انتخاب کنید که از ERC-721 پشتیبانی کند. از کیف پول‌های دیجیتالی محبوب این روزها می‌توان به Trust Wallet، MetaMask و Coinbase Wallet اشاره کرد.”

گام سوم: انتخاب بازار فروش

گام بعدی این است که بازار مناسب فروش NFT خود را انتخاب کنید. برای این کار، از چهار بازار زیر می‌توانید مناسب‌ترین را انتخاب کرده و وارد مرحله بعدی شوید:

OpenSea (اوپن سی)
SuperRare (سوپر ریر)
Rarible (ریریبل)
Foundation (فاندیشن)
پس از انتخاب بازار مناسب برای انتشار NFT خود، شما مقدمات کار را انجام داده‌اید. عکس زیر نمونه مثالی از تصویر اول وب سایت opensea است که در حال حاضر محبوب‌ترین بازار فروش و ساخت nft است.

1 چگونه NFT بسازیم؟

 

گام چهارم: کیف پول خود را به وب‌سایت یا بازار فروش nft وصل کنید

بازارهای معروف مانند OpenSea گزینه‌ای به‌نام Create (ساختن) را در اختیار شما قرار می‌دهند. پس از انتخاب این گزینه، از شما درخواست می‌شود لینک کیف پول اتریوم خود را که معمولا متامسک است، وارد کنید. تمام این مراحل رایگان بوده و فقط به یک امضای دیجیتال نیاز دارد.

2 چگونه NFT بسازیم؟

پس از اتصال کیف پول خود به OpenSea، گام بعدی ایجاد اثر در قالب NFT است.

گام پنجم: ساخت NFT

برای تشریح این مرحله از سایت OpenSea به عنوان مثال استفاده می شود. برای آغاز کار در OpenSea، روی دکمه‌ Createکلیک کنید و مطالب شکل زیر به بخش My Collections (کلکسیون های من) بروید. در این بخش، یک بار دیگر گزینه‌ای به‌نام Create را مشاهده می‌کنید.

3 چگونه NFT بسازیم؟

 

پس از انتخاب این گزینه‌، می‌توانید اثر هنری خود را با انتخاب فرمت مناسب بارگذاری کنید. بعد از آپلود دارایی دیجیتال خود و شخصی‌سازی فیلدهای موجود، امکان اعمال شخصی‌سازی جزئی برای شما وجود دارد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به محتوای قابل قفل‌گذاری، بلاک‌چینی که قصد دارید NFT را در بستر آن منتشر کنید و غیره اشاره کرد. پس از انجام تمامی مراحل بالا NFT شما ساخته شده است و اکنون باید آن را به فروش برسانید، پس مرحله بعدی فروش NFT در بازار است.

گام ششم: چگونه NFT را بفروشیم؟

پس از انجام مراحل قبلی و تولید NFT، گام بعدی فروش اثر به مشتری است. OpenSea با در اختیار قرار دادن گزینه های تغییر قیمت، حراجی و تعیین حق امتیاز، فروش NFT را خیلی راحت کرده است.

برای فروش NFT ، باید در پروفایل کاربری خود در قسمت بالا و سمت راست، NFT مورد نظر برای فروش را انتخاب کنید. (شکل زیر)

4 چگونه NFT بسازیم؟

پس از انتخاب گزینه فروش، مظابق شکل زیر به صفحه‌ی فهرست‌ نویسی منتقل می‌شوید.

5 چگونه NFT بسازیم؟

در این صفحه، شما می‌توانید قیمت مورد نظر و نوع فروش خود را مشخص کنید. برای انتخاب نوع فروش با دو گزینه‌ Timed Auction و Fixed Price روبرو هستید که گزینه‌ اول برای فروش اثر در حراجی زمان‌بندی شده و گزینه‌ی دوم برای فروش آن با قیمت ثابت است.

در صورتی‌که گزینه‌ی Fixed Price را انتخاب کنید، پس از این که خریداری پیدا شد و با قیمت مورد نظر شما موافق بود، اثر بلافاصله فروخته می‌شود. اما اگر گزینه‌ی Timed Auction را انتخاب کنید، باید یک بازه‌ زمانی را انتخاب کنید. برای انتخاب زمان، می‌توانید از تقویمی که موجود است استفاده کنید. البته سایت OpenSea گزینه‌های پیش‌فرضی مانند یک روز، سه روز و یک هفته را به شما پیشنهاد می‌دهد.

پلتفرم OpenSea هزینه‌ای را برای فروش آثار NFT از تولیدکنندگان اثر دریافت می‌کند که برابر ۲٫۵ درصد است. با در نظر گرفتن حق امتیاز برای خود می‌توانید با هر بار فروخته شدن اثر و تغییر مالکیت آن، به صورت درصدی کسب درآمد کنید. پس از اجرای تمامی گام‌ها، اثر شما در OpenSea برای فروش فهرست می‌شود.

نتیجه گیری:

در این گزارش با معرفی مختصر NFT در مقدمه و تشریح گام به گام ساخت NFT شما را با این حوزه آشنا کردیم. به عنوان نکته پایانی و ارائه NFT های با کیفیت، لازم است بدانید که برای درآمدزایی از کلکسیون NFT خود، حتما باید سازوکار بازار را بیاموزید و در واقع از تمام ترفندها برای ساخت و ارائه یک NFT خوب استفاده کنید. لزوما ساخت NFT سخت نیست و نباید انتظار داشته باشید با ساخت هر اثری می توانید درآمد کسب کنید. علاوه بر این کارها، باید شیوه‌ ارائه‌ اثر و تبلیغ آن در میان طرفداران خود را هم بلد باشید. همچنین، باید از کلاهبرداری‌های موجود در این فضا هم که گاهی رخ می‌دهند، آگاه باشید. از همه مهم‌تر فعالیت مداوم شما در فضا مجازی و شبکه اجتماعی است تا بتوانید با طیف وسیع طرفدارن خود NFT خود را به فروش برسانید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});