• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
راستی خبرداد؛

افزایش ۵۳ درصدی صادرات آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 44949
  • 13 دی 1400 - 19:40
افزایش ۵۳ درصدی صادرات آذربایجان شرقی
یاز اکو - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از افزایش ۵۳ درصدی صادرات استان در هشت ماهه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا از تبریز، غلامعلی راستی در جلسه‌ تدوین و نهایی‌سازی برنامه‌های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت و معدن اظهار کرد: در آذربایجان شرقی ۴ هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی دارای پروانه‌ بهره‌برداری فعالیت می‌کنند و تعداد ۶۸۰ فقره جواز تأسیس نیز صادر شده است.

وی بیان کرد: در مجموع حدود ۴ هزار و ۸۰۰ واحد فعال صنعتی در استان با اشتغال‌زایی ۱۳۰ هزار نفری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در راستای توسعه‌ی بخش صنعت در نظر داریم ۱۱۰ واحد راکد و نیمه فعال صنعتی استان را که ۲۲ واحد از این‌ها در خارج از شهرک‌ها و ۸۸ واحد نیز داخل شهرک‌ها مستقر شده‌اند، به چرخه‌ تولید بازگردانیم.

وی، تولید خودرو در استان را از جمله طرح‌های اولویت‌دار صنعت عنوان کرد و گفت: شرکت آذهایتکس به‌زودی تولید کامیونت و کامیون را در داخل استان شروع خواهد کرد.

راستی، میزان صادرات استان را در هشت ماهه گذشته یک میلیارد دلار اعلام کرده و یادآور شد: در این مدت میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافته است.

سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی در ادامه به تشریح وضعیت معدنی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی معادن استان ۸.۷ میلیارد تن بوده و رتبه اول ذخیره‌سازی معدن متعلق به آذربایجان‌شرقی است.

وی یادآور شد: از حدود ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور ۵۲ نوع ماده معدنی در استان موجود است.

وی، راه‌اندازی معدن نفلین سینیت با ۵.۲ میلیارد تن ذخیره‌ی معدنی و کارخانه کاتد مس را از جمله مگاپروژه‌های بخش معدن استان اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});