• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

بورس و یک هفته خونین دیگر!

  • کد خبر : 45324
  • 16 دی 1400 - 15:00
بورس و یک هفته خونین دیگر!
یاز اکو - نه تنها چراغ سبز، بلکه تعادل و پایداری در بازار سرمایه مدت هاست به دست فراموشی سپرده شده است و وضعیت این بازار هر هفته نسبت به هفته قبل قرمزتر میشود. موضوعی که در هفته جاری نیز تکرار شد و شاخص کل این بازار دوباره با کاهش های پی در پی، به مرز یک میلیون و۳۵۰ هزار واحد نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، بورس هفته جاری را با چراغ قرمز آغاز کرد. به طوریکه شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۴۱۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۷۸ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۴۶۳۰ واحد سقوط کرد و در رقم ۳۶۳ هزار و ۴۶۹ واحد ایستاد. در روز شنبه شاخص کل فرابورس هم با ۱۷۱ واحد کاهش در رقم ۱۸ هزار و ۶۶۴ واحد ایستاد.

هر چند روند نزولی بورس در روز شنبه تبدیل به روند نوسانی در روز یکشنبه و صعود آن شد اما این صعود کاملا بی جان بود. به طوریکه شاخص کل بورس در این روز تنها ۲۲۳ واحد افزایش یافت و در رقم یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۵۲ واحد افزایش رقم ۳۶۳ هزار و ۵۲۱ واحد را ثبت کرد. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با دو واحد کاهش در رقم ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد ایستاد.

روند نزولی بازار سرمایه در روز دوشنبه از سر گرفته شد و شاخص کل بورس با ۲۹۷۱ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲۷۸ واحد کاهش یافت و رقم ۳۶۳ هزار و ۲۴۱ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس هم ۶۵ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۸ هزار و ۵۹۵ واحد رسید.

روز سه شنبه هم جز سقوط برای بازار سرمایه چیزی نداشت و شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۲۵۵ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ٣٢۶٣ واحد کاهش یافت و به رقم ۳۵۹ هزار و ۹۸۲ واحد رسید. شاخص کل فرابورس هم با ۱۶۳ واحد کاهش در رقم ۱۸ هزار و ۴۳۱ واحد ایستاد.

در نهایت بازار سرمایه هفته را پرنوسان به پایان برد؛ به طوری که شاخص بورس در طول معاملات روز چهارشنبه صعود و نزول‌های شدیدی را تجربه کرد. شاخص کل بورس در این روز با ۳۰۳ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۵۱۱ واحد کاهش یافت و به رقم ۳۵۹ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. شاخص کل فرابورس با ۲۷ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۴۰۳ واحد را ثبت کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45324

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});