• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

کشاورز ترکیه ای واقعیت مجازی را برای افزایش شیر گاوها امتحان می کند

  • کد خبر : 45703
  • 19 دی 1400 - 13:15
کشاورز ترکیه ای واقعیت مجازی را برای افزایش شیر گاوها امتحان می کند
یاز اکو_ایزت کوچاک با الهام از روشی مشابه در روسیه، هدست های واقعیت مجازی را بر روی گاوهای خود نصب کرد و آنها را به مراتع همیشه سبز مجازی برد تا تولید شیر گاوها را افزایش دهد و این کار جواب داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح این پرورش دهنده دام تلاش می کند تا تولید شیر ۱۸۰ راس خود را افزایش دهد. وی ابتدا با نواختن موسیقی کلاسیک برای حیوانات شروع کرد، چیزی که توسط برخی از پرورش دهندگان برای ایجاد فضایی آرام استفاده می شد. این روزها، او با هدست های VR برروی دو تا از گاوهایش مشغول است.

وی گفت: ما به دنبال راه‌های جایگزین برای افزایش بازده هستیم زیرا قیمت خوراک و یونجه افزایش یافته است. من شنیدم که از این هدست ها در روسیه استفاده می شود و تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم. پس از ده روز متوجه شدم، کیفیت و مقدار شیر افزایش یافته است.

کوچاک با اشاره به اینکه از بررسی عوامل محیطی موثر بر تولید شیر آگاه است، تصریح کرد: معمولا روزانه ۲۲ لیتر شیر تولید می کنیم. میانگین شیر دو گاو با هدست اکنون به ۲۷ لیتر رسیده است. آنها در حال تماشای یک مرتع سرسبز هستند و این به آنها روحیه و حس عاطفی می دهد چراکه استرس کمتری دارند.»

 کوچاک اکنون ۱۰ هدست دیگر سفارش داده است تا گاوهای بیشتری را امتحان کند.

وی گفت: در روسیه از هدست برای هر دو چشم استفاده میشود، اما ما فقط یک چشم حیوان را بستیم تا تاثیر آن را آزمایش کنیم. در حالی که هدست به سر می کنند، به موسیقی کلاسیک نیز گوش می دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});