• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

کاهش جرایم در کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 46635
  • 26 دی 1400 - 12:15
کاهش جرایم در کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۲
یاز اکو - کیم گرائر، محقق Chainalysis: وقتی صحبت از تامین منابع مالی به صورت غیر قانونی به میان می آید، پول نقد همچنان حرف اول را می زند و احتمالا این روند به زودی تغییر نخواهد کرد. همچنین به گفته وی در سال آینده احتمالاً شاهد کاهش چشمگیر جرایم، نسبت به سهم کمتری از صنعت کلی کریپتو خواهیم بود زیرا مجریان قانون از شفافیت ارائه شده توسط فناوری بلاک چین بهره بیشتری خواهند برد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو، طبق گزارش Chainalysis در تاریخ ۱۶ دیماه ، رشد استفاده قانونی از ارزهای دیجیتال به مراتب بیشتر از رشد استفاده مجرمانه در این صنعت بوده است . سهم حجم تراکنش ارزهای دیجیتال مرتبط با فعالیت غیرقانونی تنها ۰٫۱۵ درصد از حجم کل تراکنش ها در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می دهد.

او گفت که همه چیز در این فضا امیدوار کننده به نظر می رسد زیرا سهم غیرقانونی حجم تراکنش ها همچنان کاهش می یابد و این نظر که رمزارزها عمدتاً وسیله ای برای تراکنش های مجرمانه است در نهایت به رویا تبدیل خواهد شد .

در طول سال ۲۰۲۱، Rug Pull به عنوان یک روش کلاهبرداری بین مجرمان رمزنگاری شده تبدیل شد است. درآمد کلاهبرداری از این طریق در سال ۲۰۲۱ با ۸۲ درصد افزایش به ۷٫۸ میلیارد دلار رسید که بیش از ۲٫۸ میلیارد دلار آن از این روش به دست می‌آید.

” Rug Pull ” یک تبلیغ شیادانه از یک دارایی دیجیتال می باشد که از طریق رسانه های اجتماعی روی آن تبلیغات فراوان می شود. زمانی که کلاهبردار قیمت آن را بسیاربالا می برد، دارایی را می فروشد و ارزش دارایی دیجیتال بی ارزش می شود. به طور مثال اسکویید گیم که چند ماه پیش ارزش آن پس از افزایش خیره کننده به ناگهان صفر شد .

با این حال، گرائر گفت مجرمان احتمالاً از فناوری‌های جدیدتر مانند DeFi، NFT و DAO استفاده خواهند کرد ، زیرا این رویه به سمت وب۳ می‌رود. ما این روند را را در سال ۲۰۲۱ ، به خصوص در مورد DeFi دیدیم، جایی که مجرمان وهکر ها نه تنها پلتفرم‌های DeFi را برای حملاتی مانند هک استفاده کردند ، بلکه شروع به استفاده فزاینده از پلتفرم‌های DeFi برای پولشویی نمودند .

علاوه بر این، گرائر پیشنهاد کرد که اگرچه انتظار ندارندکه بازار نزولی ارز دیجیتال بر نرخ یا نوع جرایم کریپتو تأثیر بگذارد، اما یک رکود مالی یا رکود بزرگ می تواند تأثیر مستقیمی بر این نوع کلاهبرداری ها بگذارد. او گفت: «وقتی کل بازارهای اقتصادی – نه فقط ارزهای دیجیتال – را در نظر بگیریم، رکودها می توانند باعث افزایش فعالیت مجرمانه بشوند .

در طول سال ۲۰۲۱، سازمان های مجری قانون در سراسر جهان موفقیت های قابل توجه زیادی را کسب کردند. تحقیقات جنایی IRS اعلام کرد که بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ ازطریق تحقیقات بر روی فرارهای مالیاتی کشف و ضبط شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});