• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

برندهای صنعتی تبریز در معرض خطر هستند

  • کد خبر : 7936
  • 27 اسفند 1399 - 10:35
برندهای صنعتی تبریز در معرض خطر هستند
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: برندهای صنعتی این شهر در معرض خطر بوده و حفظ و مراقبت از آن ها ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ایرج شهین‌باهر، شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش استان افزود: تنها برند کفش تبریز نیست که در معرض خطر بوده بلکه ده‌ها برند دیگر نیز در این شهر وجود دارد که اگر توجه کافی به آنها نشود، به راحتی از دست خواهد رفت.

وی اظهار داشت: در هندوستان، فرش توسط ربات و دستگاه‌های الکترونیکی تولید و به نام فرش ایرانی به فروش می‌رسد که این کار نتیجه عدم وجود بستر و توجه مناسب به فضای کسب و کار در کشور است.

شهردار تبریز با اشاره ضرورت مراقبت از داشته‌های این شهر گفت: باید از داشته‌های تبریز و برندهای آن مانند کیف، کفش و صنعت چرم و حتی فرش مراقبت کرد و نگذاشت این برندها از بین بروند.

شهین باهر، ادامه داد: برندهای صنعتی تبریز مانند کفش، چرم و فرش، گردشگرپذیر بوده و به عنوان داشته‌های معنوی این شهر نیاز به مراقبت دارند و همه باید دست در دست هم دهیم تا این صنایع روی پای خود بمانند چرا که فعالیت آن ها و معرفی برند تبریز کمک شایانی در جذب گردشگری و رونق اقتصادی این شهر خواهد داشت.

او یادآوری کرد: اقدامات خوبی مانند ایجاد مدرسه مهارت عالی کفش و شهرک کیف و کفش و چرم در این شهر انجام شده است که این اقدامات در برندسازی و جذب گردشگر نقشی موثری دارد.

شهردار تبریز با اشاره به وظایف شهرداری در قبال رونق صنعت و ایجاد فضای کسب و کار گفت: تلاش شده است تا در امور مربوط به حوزه شهرداری مانند تعرفه عوارض برای این صنایع مساعدت لازم انجام شود و اگر در تبریز فضای کسب و کار فراهم شود می‌توان تولیدات خود را نه تنها به سرتاسر ایران بلکه به تمام دنیا صادر کرد.

شهین باهر، افزود: چرم و کفش تبریز را با محصولات ایتالیایی مقایسه می ‌کنیم نه با تولیدات کشورهای منطقه مانند ترکیه و این امر مستلزم همکاری و تعامل همه بخش‌ها برای ایجاد فضای بهتر کسب و کار است تا بهره کافی از این برندها ببریم.

در این مراسم از تعدادی از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});