• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14

ایران، مقصد اول شکلات های تولید شده در گرجستان

  • کد خبر : 7931
  • 27 اسفند 1399 - 10:15
ایران، مقصد اول شکلات های تولید شده در گرجستان
یاز اکو - با صادر شدن ۱۱۳ تن شکلات تولید شده در گرجستان به ایران، کشورمان به عنوان مقصد اول شکلات های صادراتی گرجستان در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تلویزیون اینترنتی ایرسا و بر اساس گزارش مرکز آمار گرجستان، از این میزان حجم صادرات شکلات به ایران، ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ دلار ارز عاید گرجستان شده است.

استونی با وارد کردن ۲۹,۲ تن شکلات از گرجستان به ارزش ۱۴۳ هزار دلار و عربستان سعودی با وارد کردن ۴۴,۳ تن به ارزش ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ دلار در رتبه های بعدی مقاصد صادراتی شکلات گرجستان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته اند.

بر اساس داده های آماری مرکز آمار گرجستان، سال ۲۰۱۹، سنگاپور با وارد کردن ۷۶,۶ تن از شکلات های گرجستان به ارزش ۳۳۵ هزار و ۵۰۰ دلار، بازار اصلی صادرات شکلات های تولید شده در گرجستان بوده و کشورمان ایران با وارد کردن ۹۰,۹ تن شکلات به ارزش ۳۲۰ هزار و ۱۰۰ دلار در جایگاه دوم قرار داشته است؛ در همین حال استونی ۱۰۰ هزار و ۱۸۰ دلار را برای وارد کردن ۳۶,۷ تن شکلات به گرجستان پرداخت کرده و رده ی سوم مقاصد شکلات صادراتی گرجستان را در سال ۲۰۱۹ از آن خود کرده است.

بر این اساس در سال ۲۰۲۰ از مجموع ۱ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۸۰۰ دلار ارز وارد شده به گرجستان به سبب صادرات شکلات، ۴۱,۸۳ درصد از این میزان ارز از ایران وارد گرجستان شده است؛ این در حالی است که سهم ارز وارد شده از ایران در سال ۲۰۱۹ به سبب واردات شکلات از گرجستان، ۲۱,۵۸ درصد بوده است.

در سال ۲۰۱۹ درآمد گرجستان از صادرات شکلات ۱ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۲۰۰ دلار بوده است.

در گزارشی دیگر، حجم کل صادرات شکلات در جهان در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۲۹,۲ میلیارد دلار بوده است؛ یعنی هر چند گرجستان در جمع کشورهای صادر کننده ی شکلات قرار داشته است اما سهم این کشور از بازار صادرات شکلات در جهان در این سال ناچیز بوده است.
بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۹، اروپا با صادرات شکلات به ارزش ۲۱,۷ میلیارد دلار، بزرگترین صادر کننده بوده است و ۷۴,۳ درصد از کل صادرات شکلات جهان را به خود اختصاص داده است.

در بین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹، آلمان با درآمد ۴ و ۹ دهم میلیارد دلاری، بیشترین درآمد یعنی ۱۶,۸ درصد از کل صادرات جهانی شکلات را از آن خود کرده است.

بلژیک با ۳,۲ میلیارد دلار، ایتالیا ۲,۱ میلیارد دلار، هلند ۲ میلیارد دلار و لهستان با ۱,۸ میلیارد دلار، در رتبه های بعدی بزرگترین صادر کنندگان شکلات در جهان قرار داشته اند.

در بین کشورهای منطقه، روسیه با ۷۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و سهم ۲ و نیم درصدی از حجم کلی صادرات شکلات در رده ی یازدهم بزرگترین صادر کنندگان شکلات در جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته و ترکیه با درآمد ۵۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و سهم ۱ و ۹ دهم درصدی از حجم کلی صادرات شکلات، رده ی سیزدهم بیشترین درآمد از ناحیه ی صادرات شکلات در جهان در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});