• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

نقض قانون در مصوبه هیئت مدیره نظام مهندسی آذربایجان شرقی!

  • کد خبر : 46706
  • 26 دی 1400 - 19:00
نقض قانون در مصوبه هیئت مدیره نظام مهندسی آذربایجان شرقی!
یاز اکو - در آیین نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر ضرورت استفاده از مجری ذی صلاح در کلیه عملیات اجرایی ساختمان تاکید شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سازه خبر، هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی در جلسه مورخه ۱۸ دی ماه سال جاری خود مصوب کردند که از ابتدای بهمن امسال الزام استفاده از مجریان ذی صلاح برای ساختمان بالای ۴ طبقه اجرایی گردد و برخی از اعضای هیئت مدیره نیز این تصمیم و مصوبه را موفقیت بزرگی قلمداد نمودند! که در این باره باید گفت نه تنها تصمیم فوق دستاورد مهمی نمی باشد بلکه نقض صریح قانون بوده و زمینه ساز فساد و سواستفاده خواهد شد.

در فصل چهارم آیین نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به عنوان مبحثی از مقررات ملی ساختمانی ایران که براساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی کشورمان بر همگان لازم الاتباع و لازم الاجرا است، بر ضرورت استفاده از مجری ذی صلاح در کلیه عملیات اجرایی ساختمان تاکید شده است که متاسفانه مشاهده می کنیم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی بر خلاف قانون و حتی رای و تاکید دیوان عدالت اداری پیش رفته است و الزام استفاده از مجریان ذی صلاح برای ساختمان های بالای ۴ طبقه را مصوب نموده است.

در این خصوص انتطار می رود مراجع ذی صلاح همچون قوه قصائیه و دادگستری وارد عمل شده و با جلوگیری از وقوع تخلف، زمینه ساز اجرای دقیق و کامل قانون شوند چراکه نادیده گرفتن قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در ساخت و سازها در استان آذربایجان شرقی که سالانه حدود ۴ میلیون مترمربع ساخت و ساز در آن صورت می گیرد تبعات جبران ناپذیری با وقوع حوادث در پی خواهد داشت که در وهله اول مسئولیت آن متوجه سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});