• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

شرکت واحد تبریز وظیفه ندارد در داخل شهر سهند سرویس دهی کند

  • کد خبر : 46981
  • 28 دی 1400 - 14:15
شرکت واحد تبریز وظیفه ندارد در داخل شهر سهند سرویس دهی کند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: ارائه خدمات اتوبوسرانی در داخل شهر جدید سهند وظیفه شهرداری این شهر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، ایوب اسماعیلی در یک گفتگوی رادیویی با بیان اینکه شهرداری تبریز و شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه موظف به ارائه خدمات به داخل شهر سهند نیست، اظهار کرد: طبق ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل کشور و بند ۵ وظایف شهرهای گروه “و” در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۳، شهرداری سهند موظف است مطالعات حمل و نقل درون شهری خود را انجام دهد و تعدادی وسائط نقلیه عمومی در داخل شهر سهند ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه احداث پایانه های اتوبوسرانی از دیگر وظایف شهرداری سهند است، ادامه داد: طبق مصوبه سال ۹۵ شورای ترافیک شهرستان اسکو، شهرداری سهند و شرکت عمران سهند موظف بودند که تا پایان سال ۹۶ پایانه اتوبوسرانی احداث کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: اتوبوس های شرکت واحد تبریز که برای شهر سهند سرویس دهی می کنند، عمدتا از اتوبوسهای بخش خصوصی هستند که ۸۰ کیلیومتر مسافت رفت و برگشت دارند و داخل شهر سهند را هم پوشش می دهند.

وی افزود: این در حالی است که طبق ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل کشور، هر شهرداری موظف است مدیریت بار و مسافر شهر و محدوده شهر خود را به عهده داشته باشد و بر این اساس شرکت واحد تبریز وظیفه ندارد که به داخل شهر سهند سرویس دهی کند.

سرویس دهی داخل سهند را باید شهرداری سهند پوشش دهد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: اتوبوس های ما روزانه صدها کیلومتر از این مسیرها را طی می کنند که این مسافت با نرخ بلیتی که تعیین شده است، به صرفه و صلاح نیست و مورد گلایه همکاران بخش خصوصی ما واقع شده است.

وی در عین حال اظهار کرد: ما برای جابجایی مسافر بین شهر تبریز و سهند مشکلی نداریم، اما باید سرویس دهی داخل شهر سهند را باید شهرداری سهند پوشش دهد.

اسماعیلی افزود: نرخ کرایه فعلی برای اتوبوسهای بخش خصوصی اصلا به صرفه نیست و شهرداری سهند طبق مصوبه شورای ترافیک اسکو باید پایانه اتوبوسرانی ایجاد کند. با توجه افزایش جمعیت شهر جدید سهند، از هم اکنون باید فکری برای این کار شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});