• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
اصغر یوسفی‌نژاد در گفتگو با یازاکو مطرح کرد:

شورای پروانه نمایش فیلم‌ها، پروانه موقت نمایش فیلم «عروسک»را صادر نکرد

  • کد خبر : 47274
  • 30 دی 1400 - 12:39
شورای پروانه نمایش فیلم‌ها، پروانه موقت نمایش فیلم «عروسک»را صادر نکرد
اصغر یوسفی‌نژاد در مورد علت کنار گذاشتن فیلم عروسک (قولچاق) به خبرنگار یازاکو گفت: این فیلم مورد توجه کمیته انتخاب جشنواره بود، اما شورای پروانه نمایش فیلم‌ها، پروانه موقت برای نمایش آن را در جشنواره فجر صادر نکرد.

یاز اکو؛ پری اشتری – اصغر یوسفی‌نژاد در مورد علت کنار گذاشتن فیلم عروسک (قولچاق) به خبرنگار یازاکو گفت: این فیلم مورد توجه کمیته انتخاب جشنواره بود، اما شورای پروانه نمایش فیلم‌ها، پروانه موقت برای نمایش آن را در جشنواره فجر صادر نکرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، طی هفته‌های اخیر، خبر پذیرفته نشدن فیلم عروسک (قولچاق)، ساخته‌ی اصغر یوسفی‌نژاد در جشنواره‌ی فیلم فجر، تیتر اول اخبار رسانه‌های محلی شد. این عدم پذیرش زمانی بغرنج شد که کارشناسان در تلویزیون و نشریات سراسری مطرح کردند که زبان ترکی فیلم و سرعت رد شدن زیرنویس‌ها باعث شد که داوران متوجه موضوع فیلم نشوند. این در حالی بود که پیش از این هم خبرنگاری در نشست خبری فیلم آتابای به زبان ترکی فیلم‌ها اعتراض کرده و با برخورد شدید هادی حجازی‌فر و هجمه‌ی رسانه‌های مختلف مواجه شد.
اصغر یوسفی‌نژاد اما نظرش این نیست و در مورد این اتفاق می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم زبان فیلم و عدم پذیرش آن برای جشنواره فجر ارتباطی با یکدیگر داشته باشند چون این فیلم پروانه‌ی ساخت سینمایی دارد و پس از جشنواره و به موقع نیز برای دریافت پروانه‌ی نمایشش اقدام خواهیم کرد. من شخصاً زبان فیلم را به عنوان مانع پذیرش نمی‌دانم چون در حال حاضر دو فیلم به زبان ترکی در برنامه‌ی اکران سینماها هستند و به نظر نمی‌رسد این فرضیه درست باشد.»


وی می‌افزاید: «در جشنواره‌های تمام دنیا رسم بر این است که پذیرفته شدن یا نشدن فیلمی را با نامه‌ای به فیلمساز اعلام می‌کنند و دلیل آن را نیز مطرح نمی‌کنند. ما نیز بعد از اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فجر متوجه شدیم که فیلم عروسک به بخش رقابتی نرسیده است و نیازی به پیگیری نبود.»
یوسفی‌نژاد می‌گوید: «برای خود من جای سؤال این‌جاست که چرا در حالی که فیلم ما مورد توجه اعضای محترم کمیته‌ی انتخاب جشنواره‌ی فیلم فجر قرار گرفته بود؛ شورایی که از طرف سازمان سینمایی وزارت ارشاد پروانه‌ی نمایش موقت حضور در جشنواره را صادر می‌کنند، اجازه‌ی پخش فیلم را صادر نکردند؟»
وی تأکید می‌کند: «خوشبختانه فیلم “موقعیت مهدی” ساخته‌ی آقای حجازی‌فر که به زبان ترکی است در همین جشنواره حضور دارد که جای خوشحالی‌ست و از طرف دیگر نشان می‌دهد که ایرادی بر زبان ترکی فیلم‌ها از سوی دست‌اندرکاران وارد نیست.»


اصغر یوسفی نژاد می‌گوید: «فیلم‌سازان تبریز و هنرمندان آذربایجان شرقی امروز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اهالی فیلم و سینما در این شهر به سطحی از حرفه‌ای بودن رسیده‌اند که توان رقابت با همکاران خود در سطح کشور را دارند. در فیلم عروسک نیز من شاهد سطحی از هنرنمایی دوستانم در مقابل و پشت دوربین بودم که قبل از همه خودم شگفت‌زده شدم و خیلی دوست داشتم در جشنواره دیده شوند اما با توجه به این اتفاقات امیدوارم پس از دریافت پروانه‌ی نمایش سینمایی بچه‌ها بتوانند نتیجه‌ی تلاش‌های خود را بر روی پرده ببینند.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});