• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
رییس اتاق تبریز در مراسم معارفه رییس سازمان صمت تاکید کرد؛

بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی آذربایجان شرقی برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی

  • کد خبر : 47556
  • 03 بهمن 1400 - 9:00
بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی آذربایجان شرقی برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
یاز اکو - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: اگر رئیس جدید سازمان صمت استان بتواند واگن‌های از هم گسسته را وصل کرده و زنجیره‌ی تولید را به حرکت در بیاورد، می‌توانیم شاهد تحقق رشد ۸ درصدی در استان باشیم که در این مسیر باید از ظرفیت بخش خصوصی استان نیز استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، یونس ژائله ظهر در آئین تکریم و معارفه‌ی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما به یک برنامه‌ی جامع در صنعت کشور نیاز داریم چرا که تاکنون نتوانسته‌ایم با وجود ظرفیت‌های بالا در کشور و استان، از این ظرفیت‌ها استفاه کنیم.

وی ادامه داد: اگر آقای پرنیان بتواند واگن‌های از هم گسسته را وصل کرده و زنجیره‌ی تولید را به حرکت در بیاورد، می‌توانیم شاهد تحقق رشد ۸ درصدی در استان باشیم که در این مسیر باید از ظرفیت بخش خصوصی استان نیز استفاده شود.

ژائله افزود: اکنون نیازمند همراهی دولت و بخش خصوصی هستیم و با داشتن ارتباط خوب با بخش خصوصی، بسیاری از مشکلات استان قابل حل است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر مجلس و دولت کاملا یک دست هستند و در این بین باید موانع راه سرمایه گذاران از بین برود. متاسفانه مشکلات برخی شهرک های صنعتی همچون شهرک صنعتی شهید سلیمی از سال ها است که پابرجا بوده و هنوز حل نشده است.

ژائله ادامه داد: متاسفانه رتبه استان ما در استفاده از صندوق توسعه‌ی ملی اصلا خوب نیست در حالیکه همه‌ی استان‌ها سهم خود را از این صندوق دارند که نباید با تنگ نظری و محدود کردن فضا سهم استان ما به سایر استان‌ها داده شود.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های فراوان بخش خصوصی در رشد و توسعه استان در بخش‌های مختلف تاکید کرد: باید از ظرفیت اتاق بازرگانی تبریز استفاده کنیم تا آذربایجان‌شرقی به جایگاه اصلی خودش برسد.

وی با بیان این که اتاق بازرگانی تبریز قرارگاه اقتصادی استان است، گفت: مشکلات و مسائل داخلی استان را می‌توانیم با کمک یکدیگر حل کنیم. اکنون نوبت بخش خصوصی است که با کمک دولت، قدرت خود را نشان دهد که اگر موانع برداشته شود می‌توانیم تمام مشکلات را حل کنیم.

رئیس اتاق تبریز همچنین با اشاره به ضرورت مدیریت مسائل خارج از استان اظهار کرد: باید با تدوین برنامه های جامع در بخش بازرگانی و تجارت بین المللی فعال شویم.

گفتنی است در این مراسم که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، صابر پرنیان با حکم وزیر به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات غلامعلی راستی در مدت سرپرستی این سازمان قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});