• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

رکورد مصرف گاز در آذربایجان‌شرقی با ۴۰ میلیون مترمکعب شکسته شد

  • کد خبر : 47778
  • 04 بهمن 1400 - 15:00
رکورد مصرف گاز در آذربایجان‌شرقی با ۴۰ میلیون مترمکعب شکسته شد
یاز اکو - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با هشدار به اینکه در صورت مصرف بی‌رویه، حجم گاز توزیعی با افت فشار مواجه می شود، گفت: با برودت هوا، رکورد مصرف گاز این استان در سه سال گذشته با ۴۰ میلیون مترمکعب شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدرضا رهنمای توحیدی روز دوشنبه اظهار کرد: بیش از ۲۵ میلیون مترمکعب، معادل ۶۵ درصد کل مصارف گاز آذربایجان شرقی به بخش خانگی و مصارف گرمایشی اختصاص یافته و بقیه به بخش عمومی، شامل صنعت، کشاورزی و ادارات مربوط می شود.

وی از شهروندان آذربایجان شرقی خواست تا با مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف، از کاهش فشار گاز در سطح استان جلوگیری کنند.

توحیدی افزود: البته کارکنان عملیاتی شرکت گاز آذربایجان شرقی در راستای ادای وظیفه اداری خود به صورت شبانه روزی برای کنترل فشار گاز ورودی و خروجی، حفظ و جلوگیری از یخ زدگی تأسیسات در دمای پایین و مناطق کوهستانی، تلاش می کنند، اما در صورت مصرف بی رویه حجم گاز توزیعی، با افت فشار مواجه خواهیم بود.

توحیدی ادامه داد: هم استانی های محترم در راستای مسؤولیت های اجتماعی خود اگر یک درجه از دمای اتاق را کاهش دهند ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود که این رقم با احتساب بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز، زمینه حفظ تعادل در شبکه های گازرسانی را نیز فراهم می کند.

توحیدی پیوستن به پویش همگانی دمای ۲۱-۱۸ درجه را ضامن گذر از زمستان سرد با جریان پایدار گاز دانست و ادامه داد: دمای «رفاه»، بهترین استاندارد برای مدیریت مصرف گاز طبیعی توسط مشترکین می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی همچنین به ضرورت ایمنی در مصرف گاز طبیعی و بکارگیری وسایل گازسوز استاندارد اشاره و اظهار کرد: به گواهی آمار، حوادث ناشی از سهل انگاری مشترکین با برودت هوا به خصوص زمان وزش باد و بوران که احتمال جابجایی، تخریب یا مسدود شدن مسیرهای دودکش را افزایش می دهد، بالا می رود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و بازبینی مسیر دودکش و کلاهک متصل به آن، حوادث جبران ناپذیری برای هم استانی های عزیز به وقوع پیوسته و بر این اساس توصیه اکید بر رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان خود و عزیزان مان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});