• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

تنها ۳۳ درصد راه‌های روستایی شهرستان چاراویماق آسفالت است/ روستاهایی که جاده خاکی هم ندارند

  • کد خبر : 48639
  • 10 بهمن 1400 - 16:00
تنها ۳۳ درصد راه‌های روستایی شهرستان چاراویماق آسفالت است/ روستاهایی که جاده خاکی هم ندارند
یاز اکو - نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: به لحاظ برخورداری روستاهای شهرستان های هشترود و چاراویماق از راه آسفالت از میانگین استانی بسیار پایین بوده بطوریکه میانگین استانی ۷۶ درصد اما هشترود ۵۴ درصد و چاراویماق ۳۳ درصد برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، سیدحمزه امینی اظهار داشت: خشکسالی مداوم سال های اخیر تنها منبع درآمدشان کشاورزان است باعث شده کشاورزان بدهی‌های بانکی شان را تسویه نکنند از دولت مردمی درخواست می‌شود در اسرع وقت نسبت به بخشودگی شود و جرایم وام‌های بانکی به ویژه وام‌های کشاورزی اقدام کرده و حداقل سه سال برای بازپرداخت وام‌های کشاورزی مهلت داده شود.

امینی گفت: کمبود آب شرب در روستاهای شهرستان‌های هشترود و چاراویماق باعث مهاجرت آنها به شهرها می‌‍‌شود و همچنین وجود آرسنیک در آب شرب شهر هشترود سلامت مردم شهرها را تهدید می‌کند، از دولت درخواست می شود نسبت به آبرسانی به شهر هشترود و چاراویماق روستاهای تابع اقدام کنند.

وی افزود: سد کلقان متعلق به شهرستان‌های هشترود و چاراویماق است و دیگران حقی در آب این سد ندارد اگر بعضی از مسئولان استانی برای آب این سد خوابی دیده‌اند خیر باشد، مردمان شهرستان‌های هشترود و چاراویماق اجازه نخواهند که حق مسلم شان استثمار شود و به نام هشترود و چاراویماق به کام دیگران باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس گفت: در کار خیر تاخیر صواب نباشد، دولت محترم بازنشستگان عزیز سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی ما هستند که یک عمر با عزت و احترام زندگی کردند و جامعه ازوجود با برکت شان بهره مند شدند و بهره مند می شوند از دولت و مجلس انقلابی می خواهم که نسبت به دائمی‌کرد قانون همسان سازی حقوق این سرمایه‌های ارزشمند اقدام عاجل کنند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس تاکید کرد: شهرستان‌های هشترود و چاراویماق از صعب العبورترین مناطق استان آذربایجان شرقی هستند به لحاظ برخورداری از راه‌های آسفالت از میانگین استانی بسیار پایین است، میانگین استانی ۷۶ درصد است اما هشترود ۵۴ درصد و چاراویماق ۳۳ درصد برخوردار است و اکثر روستاهای هشترود و چاراویماق هنوز جاده خاکی هم ندارند چه برسد به اینکه جاده های آسفالت شده داشته باشند.

این نماینده گفت: جاده‌های آسفالت به جهت فرسودگی، اصلا قابل تردد نیستند، مانند جاده پر تردد آتش بیگ که از مناطق گردشگری استان است و به جرأت می توانم بگویم بهشت آذربایجان است چندین سال است که پیگیری می شود اما اقدامی صورت نگرفته است. سایر جاده‌های حوزه انتخابیه بنده نیز چنین شرایطی دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست کرد: از وزیر اقتصاد درخواست می شود در خصوص ضمانت های بانکی اسناد املاک روستاها را به جای ضامن کارمند قبول کند به ویژه در مورد وام های ازدواج جوانان این امر مدنظر قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});