به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح فروش داخلی در بخش لوازم خانگی ترکیه در سال 2021 نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است که نشانگر افزایش تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا است.
در همین مدت حجم تولید 17 درصد افزایش یافته است در حالی که صادرات 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه در توییتر گفت: سال گذشته حدود 1.64 میلیون ماشین ظرفشویی، 2.25 میلیون یخچال، 2.15 میلیون ماشین لباسشویی، 1.12 میلیون فریزر، بیش از یک میلیون اجاق گاز و حدود 250000 دستگاه خشک کن در ترکیه فروخته شد.
وارناک با اشاره به عملکرد قوی ترکیه در بخش تولید لوازم خانگی افزود: در سال ۲.۲۱ بخش لوازم خانگی این کشور 26 میلیون محصول صادر کرد و توانست رتبه نخست را در اروپا کسب کند.
کان دینچر، مدیر پخش وزارت صنعت ترکیه هفته گذشته گفت: این صنعت قصد دارد امسال حدود 480 میلیون دلار برای تسهیلات تولید بیشتر، افزایش ظرفیت، نوسازی ماشین آلات و همچنین نوآوری در فناوری و بهره وری انرژی سرمایه گذاری کند.
به گفته دینچر، شتاب صادرات این صنعت در پنج سال گذشته بیشتر افزایش یافته است.
وی گفت: “حجم صادرات سالانه ما از 4.5 میلیارد دلار فراتر رفته است” وی همچنین بر اهمیت گام هایی برای کمک به کاهش هزینه های صنعت تاکید کرد.
وی گفت :هدف ما این است که در سال 2022 صادرات خود را افزایش دهیم و با پاسخگویی به تقاضای متغیر مشتریان خود، سالی موفق در بازار داخلی داشته باشیم.
