• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
4

ترکیه بزرگترین صادرکننده لوازم خانگی اروپا در سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 48737
  • 11 بهمن 1400 - 12:00
ترکیه بزرگترین صادرکننده لوازم خانگی  اروپا در سال ۲۰۲۱
یاز اکو - وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد: ترکیه به عنوان بزرگترین صادرکننده لوازم خانگی اروپا در سال 2021، با وجود چالش هایی همانند افزایش شدید قیمت مواد خام و تنگناهای زنجیره تامین، افتخارات بالایی را کسب کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح فروش داخلی در بخش لوازم خانگی ترکیه در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است که نشانگر افزایش تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا است.

در همین مدت حجم تولید ۱۷ درصد افزایش یافته است در حالی که صادرات ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه در توییتر گفت: سال گذشته حدود ۱٫۶۴ میلیون ماشین ظرفشویی، ۲٫۲۵ میلیون یخچال، ۲٫۱۵ میلیون ماشین لباسشویی، ۱٫۱۲ میلیون فریزر، بیش از یک میلیون اجاق گاز و حدود ۲۵۰۰۰۰ دستگاه خشک کن در ترکیه فروخته شد.

وارناک با اشاره به عملکرد قوی ترکیه در بخش تولید لوازم خانگی افزود: در سال ۲‌.۲۱ بخش لوازم خانگی این کشور ۲۶ میلیون محصول صادر کرد و توانست رتبه نخست را در اروپا کسب کند.

کان دینچر، مدیر پخش وزارت صنعت ترکیه هفته گذشته گفت: این صنعت قصد دارد امسال حدود ۴۸۰ میلیون دلار برای تسهیلات تولید بیشتر، افزایش ظرفیت، نوسازی ماشین آلات و همچنین نوآوری در فناوری و بهره وری انرژی سرمایه گذاری کند.

به گفته دینچر، شتاب صادرات این صنعت در پنج سال گذشته بیشتر افزایش یافته است.

وی گفت: “حجم صادرات سالانه ما از ۴٫۵ میلیارد دلار فراتر رفته است” وی همچنین بر اهمیت گام هایی برای کمک به کاهش هزینه های صنعت تاکید کرد.

وی گفت :هدف ما این است که در سال ۲۰۲۲ صادرات خود را افزایش دهیم و با پاسخگویی به تقاضای متغیر مشتریان خود، سالی موفق در بازار داخلی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});