• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۱ با رشد دو برابری به ۲۴٫۵ میلیارد دلار رسید

  • کد خبر : 48990
  • 13 بهمن 1400 - 11:00
درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۱ با رشد دو برابری به ۲۴٫۵ میلیارد دلار رسید
یاز اکو_براساس داده‌های رسمی منتشر شده، درآمدهای گردشگری ترکیه با 103 درصد افزایش سالانه به 24.48 میلیارد دلار در سال گذشته رسید.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت موسسه آمار ترکیه گزارش داد که این رقم در سال گذشته کمتر از بالاترین رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۹، یعنی ۳۴٫۵ میلیارد دلار، پیش از شیوع همه‌گیری بود.

ترکیه در سال گذشته پذیرای ۲۹٫۴ میلیون بازدیدکننده بوده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۸۵٫۵ درصدی داشته است، اما نسبت به ۵۱٫۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

میانگین هزینه های گردشگری در سال ۲۰۲۱ به ۱۰۲۹ دلار رسید که از ۹۲۶ دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، درآمد گردشگری با ۹۵ درصد افزایش به ۷٫۶۳ میلیارد دلار رسید که تنها ۳ درصد کمتر از سطح اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۹ است.

در حالی که مخارج فردی ۵٫۸۸ میلیارد دلار از کل درآمد گردشگری را تشکیل می دهد، ۱٫۷۴ میلیارد دلار درآمد گردشگری توسط هزینه های تور به دست آمده است.

داده ها نشان می دهد که بازدیدکنندگان در سال گذشته بیشترین هزینه را برای غذا و نوشیدنی (نزدیک به ۵٫۴ میلیارد دلار) و همچنین لباس و کفش (۳٫۲ میلیارد دلار) اختصاص داده اند.

در این سال، در حالی که بازدیدکنندگان خارجی با ۷۱٫۴ درصد بیشتر به منظور «سفر، سرگرمی، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی» به ترکیه سفر کرده‌اند، شهروندان ترکیه‌ای مقیم خارج از کشور با ۶۴٫۵ درصد بیشتر به دلیل «بازدید از اقوام و دوستان» بوده‌اند.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز اعلام کرد : بازدیدهای خارجی از ترکیه از ۲۴٫۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰، به طور متوسط سالانه ۹۴ درصد افزایش یافته است.

استانبول با بیش از ۹ میلیون نفر، که ۳۶٫۵ درصد از کل بازدیدکنندگان خارجی را به خود اختصاص داده است، برترین مقصد گردشگری در این کشور بوده است.

شهر تفریحی مدیترانه ای آنتالیا با ۸٫۷ میلیون بازدیدکننده خارجی در سال گذشته دومین مقصد گردشگری بوده است.

سومین مقصد برتر استان ادرنه در شمال غربی بود که با بلغارستان و یونان هم مرز است و از حدود ۲٫۶ میلیون خارجی استقبال کرده است.

در مورد ملیت‌های بازدیدکنندگان خارجی، روسیه با ۱۹ درصد – حدود ۵ میلیون بازدیدکننده – در مدت مشابه رتبه اول را به خود اختصاص داد و پس از آن آلمان (۱۲٫۵ درصد یا ۳٫۱ میلیون) و اوکراین (۸٫۳ درصد یا ۲٫۱ میلیون نفر) قرار گرفتند.

درآمدهای گردشگری برای تراز حساب جاری کشور و ثابت نگه داشتن ارزش لیر ترکیه حیاتی است.

در نوامبر ۲۰۲۱، دولت ترکیه تغییر به سمت مازاد حساب جاری را به عنوان محور سیاست اقتصادی جدید خود اعلام کرد که مبتنی بر نرخ بهره پایین و صادرات قوی تر است.

مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به اینکه رزروهای اولیه تعطیلات در حال حاضر بسیار خوب است، گفت : ترکیه قصد دارد در سال ۲۰۲۲ درآمد ۳۵ میلیارد دلاری از گردشگری کسب کند.

سال ۲۰۱۹ سال بسیار خوبی بود چرا که ترکیه پذیرای نزدیک به ۵۱٫۷ میلیون گردشگر خارجی بود و درآمد ۳۴٫۵ میلیارد دلاری را کسب کرد.

ارسوی گفت: با این حال، در بحبوحه همه‌گیری COVID-19، ورود گردشگران خارجی و درآمد به ترتیب به ۱۶ میلیون نفر و ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});