• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

بازگشت وضعیت قرمز کرونا به آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 49237
  • 15 بهمن 1400 - 8:30
بازگشت وضعیت قرمز کرونا به آذربایجان شرقی
یاز اکو - با افزایش ابتلا به سویه اُمیکرون در کشور پای وضعیت قرمز کرونایی به آذربایجان شرقی باز شد و شهرستان آذرشهر به عنوان اولین شهر استان قرمز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، به رغم هشدارها و اخطارهای کارشناسان بهداشت و درمان برای رعایت پروتکل های بهداشتی، تزریق دُز سوم واکسن کرونا و رعایت فاصله اجتماعی به نظر می رسد سهل انکاری و صبوری عده ای در دریافت نوبت سوم واکسن در کنار سرعت بالای انتشار سویه اُمیکرون، موجب افزایش مبتلایان شده است.
با قرمز شدن شهرستان آذرشهر زنگ خطر تسری این وضعیت کرونایی به تمام استان به وضوح شنیده می شود طوری که هفت شهرستان آذربایجان شرقی نیز نارنجی شده و در آستانه قرمزشدن هستند و دیگر شهرستان آبی در این استان نداریم.
با افزایش موارد ابتلا، بستری و بیماران بدحال در بیمارستان‌های کشور و آذربایجان شرقی در صورت ادامه این روند باید منتظر افزایش فوتی بر اثر ابتلا به کرونا باشیم.
خیز دوباره کرونا با سویه جدید اُمیکرون تهدید جدی برای سلامت جامعه است و در صورت عدم توجه به توصیه‌های مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت جهانی و کارشناسان بهداشت و درمان کشور شاهد افزایش فوت هموطنانمان خواهیم بود.
سرعت شیوع امیکرون سه برابر بیشتر از سویه دلتا بوده به طوری که در این هفته وضعیت شهرستان های آذربایجان شرقی از آبی ابتدا به زرد و اکنون بیشتر شهرستان های استان نارنجی و زرد شده و پیش بینی می شود به زودی در روزهای آینده وضعیت قرمز فراگیر شود.

خوشبختانه هنوز تعداد فوتی های کرونایی در آذربایجان شرقی زیاد نشده و افزایش نیافتن فوتی ها به رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبت مردم و واکسیناسیون به‌موقع بستگی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۶ میلیون و ۲۹۷ دُز واکسن در آذربایجان شرقی تزریق شده که چهار هزار و ۳۰ دُز آن در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
بهمن نقی پور گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۲ هزار نفر در آذربایجان شرقی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در کشور از جایگاه مناسبی برخورداریم ولی سرعت واکسیناسیون دُز سوم باید افزایش یابد.
وی افزود: تاکنون در اذربایجان شرقی بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۲۳۲ تست کرونا در آذربایجان شرقی انجام شده که از این تعداد یکهزار و ۲۰۷ مورد مثبت بوده است و ۱۸۴ نفر بستری شده اند.
حسین حقایی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با فوت یک نفر از بیماران کرونایی در استان تعداد جان باختگان در آذربایجان شرقی به ۶ هزار و ۹۲۱ نفر رسیده است.
وی مجموع بیماران شناسایی شده را در استان ۲۳۸ هزار و ۴۳ نفر اعلام و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم زودتر از پیک خارج شده و عید امسال با اوج بیماری کرونا مواجه نشویم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});