• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

آیا چین پشت خروج زودهنگام نیروهای پیمان امنیت جمعی از قزاقستان است؟

  • کد خبر : 49882
  • 19 بهمن 1400 - 11:00
آیا چین پشت خروج زودهنگام نیروهای پیمان امنیت جمعی از قزاقستان است؟
یاز اکو- خبر جدیدی از خروج کوتاه مدت نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی از قزاقستان پیدا شده است: چین خواهان خروج سازمان پیمان امنیت جمعی از قزاقستان شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از قفقاز اینفو، ائلخان شاهین اوغلو کارشناس مسائل سیاسی در حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی خود در این باره نوشت.
خبرنگار رادیو اکو مسکو در این باره از ماریا زاخارویوا سخنگوی وزارت خارجه روسیه سوال کرد. از آنجایی که این سوال خوشایند خانم زاخارووا نبود، سخنگو هم در عوض رادیو اکو مسکو و لیبرال ها در روسیه را مخاطب قرار داد. زاخارووا گفت: چین عضو سازمان پیمان امنیت جمعی نیست و نمی تواند بر این تصمیم تاثیر بگذارد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی ۶ ژانویه امسال وارد قزاقستان شدند و ۱۱ روز بعد این کشور را ترک کردند. استقرار نیروهای پیمان امنیت جمعی در قزاقستان تنها برای ۱۱ روز سؤالات بسیاری را ایجاد کرده است. نکته این است که نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی هیچ نقشی در متفرق کردن اعتراضات خیابانی و خنثی کردن به اصطلاح افراطی ها که توسط نیروهای قزاقستان به تنهایی انجام شد نداشتند. پکن در اتفاقات آن روزها دخالت نکرد.اما پکن که سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های بزرگی در قزاقستان انجام داده است، نمی‌توانست دست روی دست نگه داشته و شاهد فعال شدن ناگهانی دیگر کشورهای همسایه در قزاقستان باشد. اگرچه پکن یک مشارکت استراتژیک با کرملین ایجاد کرده است، اما حضور طولانی مدت نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان به نفع چین نبود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});