• امروز : پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 23 May - 2024
6

سیب‌زمینی مشمول قیمت گذاری نمی شود/ عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند

  • کد خبر : 50186
  • 20 بهمن 1400 - 19:35
سیب‌زمینی مشمول قیمت گذاری نمی شود/ عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند
یاز اکو- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سیب‌زمینی مشمول قیمت گذاری نیست، بلکه عرضه و تقاضا تعیبن کننده قیمت نهایی آن در بازار است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، اکبر فتحی در نشست با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: آذربایجان شرقی از ذخایر کافی سیب زمینی برخوردار است و حداقل در آذربایجان شرقی ۴۰ هزار تن سیب زمینی در انبارها نگهداری می شود که بر این اساس مازاد بر نیازهای استان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عرضه سیب زمینی در مقطع کوتاهی کم شده بود، قیمت این محصول با نوسان همراه شد اما اکنون سیب زمینی از طریق سامانه بازرگام به قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می شود.

وی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی است که ۹۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت دیم بوده و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی آبی نسبی است و استان ما در بخش اراضی دیم از متوسط کشوری بالاتر است اما در بخش اراضی آبی به دلیل محدودیت منابع آبی در استان از متوسط کشوری پایین تر هستیم.

فتحی با اشاره به اینکه سالانه پنج میلیون تن محصول در استان تولید می شود، افزود: آذربایجان شرقی در ۲۱ قلم محصول کشاورزی دارای رتبه های یک تا شش کشوری است.

 

تلاش برای گسترش کشت فراسرزمینی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ظرفیت مناسبی برای کشاورزی فراسرزمینی دارند، گفت: درصدد استفاده از ظرفیت این کشورها برای کشت محصولات مورد نیاز خود هستیم و به همین منظور محصولاتی مانند ذرت، جو و دانه های روغنی مد نظر هستند.

وی از اعلام آمادگی ارمنستان برای استفاده از ظرفیت کشت فراسرزمینی استان خبر داد.

 

بهره برداری از ۵۰ طرح همزمان با دهه فجر

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افتتاح و بهره برداری ۵۰ طرح در این سازمان با اعتبار ۲۰۸  میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

 وی تشریح کرد: این طرح‌ها در زیربخش‌های مختلف آب و خاک، دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی افتتاح خواهد شد و از این طریق برای سه هزار و ۴۸۰ نفر اشتغال جدید شده یا منجر به تثبیت اشتغال خواهد شد.

فتحی در خصوص بازگشت خوردن محصول صادراتی فلفل از روسیه، گفت: فلفل‌های آذربایجان شرقی هیچ مشکلی نداشتند و تنها به علت عدم تناسب استانداردهای کاشت فلفل روسیه با ایران این محصولات به کشور بازگردانده شد، چرا که سموم استفاده شده برای کاشت و پرورش فلفل جزو استانداردهای کشاورزی کشور روسیه نبود و این کشور دنبال محصولات ارگانیک است. 

وی افزود: همان محصولات اکنون به بازار کشورهای اروپایی صادر شده است و مشکلی پیش نیامده است. 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});