• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
حسین پیرموذن در نشست شورای گفت‌وگوی استان اردبیل؛

بخش تولید از تعدد قوانین رنج می‌برد

  • کد خبر : 50291
  • 21 بهمن 1400 - 14:30
بخش تولید از تعدد قوانین رنج می‌برد
یاز اکو - رئیس اتاق اردبیل می‌گوید: تعدد قوانین و نبود نظارت بر اجرای صحیح قوانین در صدور مجوزها از جمله مشکلات اساس حوزه تولید است که با اجرای کامل پنجره واحد می‌توان به رفع بخشی از آن امیدوار بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، رئیس اتاق اردبیل با بیان اینکه تعدد قوانین و نبود نظارت به اجرای صحیح این قوانین یکی از مشکلات اصلی در صدور مجوزها است، گفت: در این راستا پنجره واحد در دولت قبل مصوب شده بود اما متأسفانه هنوز به‌صورت کامل اجرا نشده است.

حسین پیرموذن در نود و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: گلایه از شرایط محیط کسب‌وکار و قوانین متعدد دست‌وپا گیر در این زمینه به حدی زیاد است که مقام معظم رهبری در سخنرانی چند روز پیش خود به این موضوع اشاره کردند و بهبود فضای کسب‌وکار و ساده‌سازی صدور مجوزها را دستور کار همه دستگاه‌ها قرار دادند.

وی تأکید کرد: آنچه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود بیان کردند خواسته چندین ساله بخش خصوصی در امور تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار و بهبود فضای کسب‌وکار است.

پیرموذن در خصوص مشکلات رونق تولید در استان گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی مستلزم محیط کسب‌وکار ایده‌آل است که متأسفانه رتبه کشور ما در دنیا در این زمینه ۱۲۷ است و ما شرایط خوبی برای جذب سرمایه‌های خارجی را نداریم.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل خاطرنشان کرد: مشوق‌های سرمایه‌گذاری، تسهیلات و واگذاری زمین از جمله مواردی هستند که می‌توانند به رونق تولید کمک کنند اما در استان ما در این زمینه‌ها مشکلاتی وجود دارد و نیاز است که برای جذب سرمایه‌گذار برنامه داشته باشیم.

پیرموذن افزود: ما باید بتوانیم مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان را مشخص کنیم، طرح آمایش صنعتی و کشاورزی را داشته باشیم و تسهیل در صدور مجوزها را انجام بدهیم تا رونق تولید در استان اتفاق بیفتد.

هدف اول حمایت از تولید است

استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: رونق تولید می‌تواند ثروت را در جامعه افزایش دهد و با اشتغال‌زایی از مشکلات اقتصادی جلوگیری کند، ما به دنبال افزایش تولید هستیم و حمایت از تولید هدف اول ماست.

حامد عاملی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود به این موضوع اشاره کردند که آمارها در حوزه تولید خوب نیست، قوانین مزاحم تولید حذف نشده‌اند، آسان‌سازی صدور مجوز اتفاق نیفتاده، کاهش مقررات و تعیین پنجره واحد به‌صورت کامل انجام نشده است.

وی ادامه داد: طبق دستورات مقام معظم رهبری بهبود فضای کسب‌وکار باید در دستور کار قرار بگیرد که این امر نیازمند داشتن برنامه و تلاش همکاران در دستگاه‌های اجرایی است.

عاملی خاطرنشان کرد: طبق گزارش همکاران، استان اردبیل رتبه ۲۷ تولید را در کشور دارد که این خود نشانگر همه‌چیز است و نشان می‌دهد که ما وضعیت خوبی نداریم.

استاندار اردبیل گفت: بعضاً همکاران ما در ادارات مختلف در راستای رونق تولید خوب عمل نمی‌کنند و تفاوتی در پیگیری امور مولد با سایر امور قائل نمی‌شوند، این در صورتی است که ما باید مسیر تولید را در استان بازکنیم.

عاملی ضمن تقدیر از عملکرد اداره امور مالیاتی استان در اخذ مالیات، تأکید کرد: با اینکه عملکرد خوبی در اخذ مالیات داشته‌ایم اما افزایش مالیات زمانی خوب است که افزایش تولید داشته باشیم، پس باید برای رونق تولید در استان تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});