• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

مهلت ۴۸ ساعته استاندار به معاونت غذا و دارو جهت تعیین تکلیف گندم موجود در سیلوها

  • کد خبر : 50756
  • 25 بهمن 1400 - 11:15
مهلت ۴۸ ساعته استاندار به معاونت غذا و دارو جهت تعیین تکلیف گندم موجود در سیلوها
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر بلاتکلیف بودن 47 هزار تن گندم در سیلوهای استان به دلیل عدم اعلام نظر معاونت غذا و دارو، از تعلل این معاونت در این زمینه انتقاد کرد و 48 ساعت مهلت داد تا تکلیف گندم موجود در سیلوهای استان برای توزیع در بازار مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، عابدین خرّم در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در سطح بازار در آستانه عید نوروز، گفت: اقدامات نظارتی نباید به هیچ وجه کمرنگ شود و نتیجه این نظارت‌ها باید احساس ناامنی متخلفان و کاهش تخلفات باشد.

وی تأکید کرد: تأثیر مستقیم تصمیمات و مصوبات این ستاد و اعمال مدیریت‌ها و نظارت‌ها باید در سطح بازار و معیشت مردم بویژه اقشار کم‌درآمد جامعه قابل مشاهده باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر کالاهای اساسی در استان نداریم، افزود: تولیدکنندگان استان در حوزه تأمین کالا به قیمت مصوب فعال هستند، اما در بخش توزیع و خرده‌ فروشی مشکلاتی مانند تفاوت قیمت‌ها هست که باید با تقویت نظارت و اعمال قانون حل شود.

انتقاد از عدم اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار

وی با انتقاد از عدم اجرای مصوبه پیشین ستاد تنظیم بازار مبنی بر راه‌اندازی مراکز عرضه کالاهای اساسی با قیمت مصوب در سطح شهر تبریز، گفت: شهرداری تبریز باید در آستانه عید نوروز، با راه‌اندازی این مراکز، امکان دسترسی آسان شهروندان بویژه خانواده‌های کم‌درآمد به کالاهای مورد نیاز را فراهم کند.

خرّم با اشاره به تخلفات حوزه آرد و نان، گفت: به نظر می‌رسد جریمه تخلفات در این حوزه بازدارنده نیست و باید با کسانی که مکرراً مرتکب تخلف می‌شوند برخوردهای جدی‌تری صورت گیرد.

وی با تأکید بر فعال‌تر شدن اتحادیه‌های صنفی در حوزه نظارت بر بازار، گفت: اتحادیه‌ها بیشتر از دستگاه‌های نظارتی بر مسائل صنفی اشراف دارند و نظارت خود اتحادیه‌ها می‌تواند موثرتر باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به‌روزرسانی آمار انبارهای کالا در استان، نظارت بر رعایت قیمت مصوب در فروشگاه‌های بزرگ و تعیین تکلیف کالاهای باقی‌مانده در انبارهای اموال تملیکی را مورد تأکید قرار داد.

خرّم با اشاره به گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر بلاتکلیف بودن ۴۷ هزار تن گندم در سیلوهای استان به دلیل عدم اعلام نظر معاونت غذا و دارو، از تعلل این معاونت در این زمینه انتقاد کرد و ۴۸ ساعت مهلت داد تا تکلیف گندم موجود در سیلوهای استان برای توزیع در بازار مشخص شود.

در حال حاضر هیچ‌ کمبودی از نظر تأمین کالاهای اساسی نداریم.

مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید، تأمین و توزیع محصولات کشاورزی و مواد غذایی در بازار استان، اعلام کرد: در حال حاضر هیچ‌ کمبودی از نظر تأمین کالاهای اساسی نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از آغاز درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در استان خبر داد و گفت: طرح درج قیمت تولید بر روی کالاها هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف‌کننده است.

صابر پرنیان با اشاره به اینکه در کل کشور، ۳۵۰۰ قلم کالا مشمول این طرح شده‌اند، گفت: از زمان آغاز اجرای این طرح، ۲۰۰۰ قلم کالا با تثبیت و حتی کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴ مرحله این طرح شامل ۴۰ قلم کالای اساسی و ۵۱ قلم لوازم یدکی خودرو اجرایی شده است، افزود: اکثر واحدهای تولیدکننده این اقلام در استان، اقدام به درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاهای تولیدی خود کرده‌اند.

پرنیان خاطرنشان کرد: حداکثر هزینه توزیع کالاهای مصرفی از درب کارخانه تا زمانی که به دست مصرف‌کننده نهایی برسد، ۳۰ درصد است و با اجرای این طرح، شفافیت به وجود می‌آید و خود مردم از قیمت واقعی مطلع می‌شوند.

در این جلسه همچنین گزارشی بازرسی و نظارت تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بسیج اصناف استان ارائه شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});