• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

پیش بینی روند بازارها در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 13866
  • 18 اردیبهشت 1400 - 11:15
پیش بینی روند بازارها در سال ۱۴۰۰
یاز اکو - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی روند بازارهای مالی کشور در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمد کلامی با اشاره به نوسانات بالای بازارهای ارز، مسکن، طلا، سرمایه و … در سال گذشته، اظهار کرد:  بازارها امسال با یک دوره رکود و سکون مواجه خواهند شد که در نتیجه آن، ثبات نسبی در قیمت ها را شاهد خواهیم بود. 

وی افزود: معمولا در اقتصاد ایران قیمت‌ها به سمت پایین  چسبنده هستند و در مقابل کاهش حتی با وجود کاهش عوامل موثری مانند نرخ ارز مقاومت نشان می‌دهند، اما در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال گذشته و انتطارات مثبت نسبت به آینده، با وضعیت ثبات رو به رو هستیم

وی در خصوص احتمال کاهش نرخ دلار در سالجاری، گفت: شاید به واسطه انتظارات مثبت اجتماعی قیمت دلار اندکی کاهش یابد اما بنده به لحاظ اقتصادی دلیلی بر کاهش قیمت آن نمی دانم حتی اگر مذاکرات برجام ختم به توافق و رفع تحریم‌ها شود دولت بعدی شاید برای بالا نگهداشتن درآمدهای ریالی خود در کوتاه مدت نرخ ارز را در سطح فعلی مدیریت کند.

کلامی در خصوص وضعیت بازار سکه نیز اظهار کرد: قیمت سکه در سالجاری تحت برخی نوسانات احساسی مانند بازگشت امریکا به برجام اندکی کاهش می یابد، اما به نظر می آید قیمت در حوالی ۱۰ میلیون ثابت شود.

وی افزود: به نظر می آید امسال در تمامی بازارها شاهد ثبات نسبی باشیم ولی افزایش شدید قیمت مسکن در سال‌های گذشته و نبود برنامه حمایتی موثر دولت در این بازار، رکود در بازار مسکن را سنگین تر کرده و احتمالا شاهد افت اندکی در قیمت‌ها خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث ارزهای دیجیتالی، گفت: اساس این ارزها سست و بی اعتبار است چرا که هیچگونه پیشتوانه‌ و تضمینی ندارند.

این استاد دانشگاه افزود: هیچ ارگان خاص، فرد و یا نهاد مشخص بین المللی و ملی جهت تضمین ارز دیجیتال وجود ندارد.

وی متذکر شد: ممکن است امتیازاتی که در این ارزهای دیجیتالی با یکسری اعداد و رمزها ذخیره شده، در یک لحظه توسط افرادی نامعلوم و یا خودبخود خالی شود که در این حالت نمی‌توان یقه کسی را گرفت چرا که این ارز دیجیتال ذاتا در هوا معلق است و هیچ پاسخگوی ندارد.

وی با بیان این‌که ارزهای دیجیتالی یک توافق بین المللی نیستند بلکه تنها یک توافق بین مردمی محسوب می‌شوند، گفت: به همین خاطر حتی اگر خرید آن‌ها با سود بالایی همراه باشد، به کسی پیشنهاد نمی‌کنیم که این ارزها را خریداری کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});