• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

درخواست روسیه برای لغو تحریم ها برای حل بحران غلات

  • کد خبر : 64081
  • 05 خرداد 1401 - 12:15
درخواست روسیه برای لغو تحریم ها برای حل بحران غلات
یاز اکو_آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه آماده مذاکره برای ارسال محصولات غلات از اوکراین هستیم، گفت: مشکل غذایی، تحریم صادرات و پرداخت روسیه باید برداشته شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر رودنکو در مورد ناتوانی در حمل و نقل محصولات غلات در اوکراین به دلیل جنگ و عمیق شدن مشکل جهانی غذا ، ارزیابی هایی را برای خبرنگاران انجام داد .
رودنکو با ارزیابی اتهام اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه “روسیه از موضوع غذا به عنوان سلاح استفاده می کند”، گفت: “ما آماده ایم با هر کسی که به دنبال راه حلی مسالمت آمیز برای همه است ملاقات کنیم.

 
رودنکو با بیان اینکه مشکل غذا با یک رویکرد همه جانبه قابل حل است، گفت: مشکل غذا نیازمند یک رویکرد همه جانبه از جمله لغو تحریم ها بر صادرات و پرداخت روسیه است. 

وی افزود:علاوه بر این، اوکراین باید در بنادر خود از مین پاکسازی کند و  روسیه آماده ارائه تمام کمک های لازم از جمله کریدور بشردوستانه است. 
رودنکو در بیانیه خود در ۲۳ می گفت : ممنوعیت صادرات به روسیه باید برداشته شود تا کمبود محصولاتی مانند غلات و گندم در بازارهای جهانی حل شود.
روسیه و اوکراین سهم تقریباً ۳۰ درصدی در صادرات جهانی گندم دارند.
برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در ۱۹ می هشدار داد : اگر بنادر اوکراین باز گشایی نشود، ممکن است “قحطی و مهاجرت اجباری و دسته جمعی” رخ دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});