• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

چرا احمدی‌نژاد مثل خاتمی ممنوع‌الخروج نشده است؟

  • کد خبر : 51149
  • 28 بهمن 1400 - 16:30
چرا احمدی‌نژاد مثل خاتمی ممنوع‌الخروج نشده است؟
یاز اکو - سوال اینجاست که چرا فردی همچون سیدمحمد خاتمی اجازه خارج شدن از کشور را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اعتماد آنلاین، خبر‌ها حاکی از آن است که محمود احمدی‌نژاد خود را برای شرکت در اجلاس بین‌المللی اقتصادی «داووس» آماده می‌کند، خبری که از سوی یکی از نزدیکانش علنی شد. او طی چندماه اخیر دو سفر خارجی دیگر به امارات و ترکیه نیز داشته است. آزادی عمل احمدی نژاد و در مقابل محدودیت‌های برخی دیگر از مقامات پیشین، چون سیدمحمد خاتمی سوال برانگیز شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی الویری، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب، می‌گوید محمود احمدی‌نژاد به عنوان یک ایرانی حق دارد که از کشور خارج شود و اجازه فعالیت به او خدشه‌ای به قوانین موجود وارد نمی‌کند، اما باید مسئولان پاسخ بدهند که چرا در قبال سایر مقامات و فعالان سیاسی این آزادی وجود ندارد و آن‌ها هر روز با محدودیت‌های بیشتر مواجه می‌شوند.

احمدی‌نژاد حق خروج آزادانه از کشور را دارد

 

مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره فعالیت‌های آزادانه محمود احمدی‌نژاد پس از قدرت گرفتن دولت سیزدهم، اظهار داشت: صدور مجوز خروج به محمود احمدی‌نژاد جهت شرکت در اجلاس‌های بین‌المللی و یا سفر‌های شخصی خارجی کار پسندیده‌ای است، زیرا هر فرد ایرانی حق دارد آزادانه از کشور خارج شود. قطعا سفر‌های خارجی احمدی‌نژاد نیز خدشه قانونی ندارد.

وی گفت: تنها کسانی نباید اجازه خروج از کشور را داشته باشند که در محاکم قضایی محکوم شده و قصد فرار از کشور را دارند.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با انتقاد از رفتار دوگانه حاکمیت با رؤسای جمهور پیشین، بیان داشت: سوال اینجاست که چرا فردی همچون سیدمحمد خاتمی اجازه خارج شدن از کشور را ندارد. نکته تأمل برانگیز ماجرا از این قرار است که حتی دلایل این ممنوع الخروج بودن نیز اعلام نمی‌شود.

الویری یادآور شد: محدودیت‌های آقای خاتمی تنها در موضوع خروج از کشور نیست و حتی شاهد هستیم که رییس‌جمهور پیشین ایران در تمامی رسانه‌ها ممنوع التصویر هستند و بسیاری محدودیت دیگر نیز برای ایشان اعمال می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});