• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
7

متوسط طول عمر خودروها در ترکیه

  • کد خبر : 51271
  • 29 بهمن 1400 - 12:00
متوسط طول عمر خودروها در ترکیه
یاز اکو - کل ظرفیت تولید خودرو در ترکیه به انضمام کامیون و تراکتور ۲‌میلیون دستگاه در سال است اما فقط ۳/ ۱میلیون دستگاه در سال از این ظرفیت تولید می‌شود.

تعداد خودروهای پلاک شده در سال ۲۰۲۱ میلادی در ترکیه با ۱۱‌درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به ۱۵/ ۱ میلیون دستگاه رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سایپانیوز، موسسه آمار ترکیه (TÜİK) گزارش کرده است که از وسایل نقلیه پلاک شده در ترکیه ۵۳‌درصد خودروی سواری، ۲۲‌درصد موتورسیکلت و ۶/ ۱۴درصد وانت یا کامیون کوچک هستند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده همین موسسه تا دسامبر ۲۰۲۱ تعداد کل خودروهای پلاک شده در ترکیه به ۲/ ۲۵‌‌‌‌میلیون دستگاه رسیده است.

 

در این گزارش آمده است: «از کل خودروهای پلاک شده در ترکیه، ۳/ ۵۴ درصد سواری، ۳/ ۱۶درصد وانت و کامیون کوچک، ۸/ ۱۴ موتورسیکلت، ۸‌درصد تراکتور، ۵/ ۳درصد کامیون، ۹/ ۱‌درصد مینی‌بوس، ۹/ ۰ درصد اتوبوس و ۳/ ۰ درصد خودروهای با مقاصد خاص هستند.» متوسط عمر این ۲۵‌میلیون خودرو در ترکیه ۵/ ۱۴ سال است.

از ۶۱۴‌هزار و ۳۷ دستگاه خودروی سواری پلاک شده بین ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۱، سهم خودروهای بنزین‌سوز ۶۲‌درصد است. ۶/ ۲۳ درصد دیگر گازوئیل‌سوز و ۲/ ۹ درصد باقی‌مانده برقی، هیبریدی و ۲/ ۵ درصد گاز طبیعی مایع (LPG) هستند.

کل ظرفیت تولید خودرو در ترکیه به انضمام کامیون و تراکتور ۲‌میلیون دستگاه در سال است اما فقط ۳/ ۱میلیون دستگاه در سال از این ظرفیت تولید می‌شود.

در سال ۲۰۲۱ ترکیه موفق به صادرات ۹۳۷‌هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه شد که برای این کشور ۹/ ۲۹ میلیارد دلار ارزآوری داشته است و از این تعداد، ۵۶۵‌هزار و ۳۶۱ دستگاه به ارزش ۳/ ۹ میلیارد دلار، ‌‌‌خودروی سواری بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});