• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

کاهش ۵۹ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 51572
  • 01 اسفند 1400 - 13:45
کاهش ۵۹ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
یاز اکو - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۹ سانتیمتر کاهش دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جواد محمدی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه افزود: بر اساس سنجش ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰، تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۰ متر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تراز دریاچه ۵۹ سانتی متر کاهش یافته است.

وی وسعت فعلی دریاچه ارومیه را ۲۲۶۱ کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۷۷ کیلومتر مربع بود که آمار مقایسه کاهش ۱۳۱۶ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه را نشان می دهد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون متر مکعب آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون متر مکعب بود.

وی خاطرنشان کرد: در تراز اکولوژیک، وسعت دریاچه باید ۴۶۳۵ کیلومتر مربع بوده و بیش از ۱۵ میلیارد متر مکعب آب داشته باشد.

محمدی با اشاره به میزان بارش های استان در سال آبی جاری اظهار کرد: امسال ۱۶۲.۲ میلیمتر بارش در استان ثبت شده است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان، ۱۷۸ میلیمتر بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی یادآور شد: در سال آبی جاری ۸۰.۱ میلیمتر در حوضه آبریز ارس، ۱۷۴.۳ میلیمتر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، ۴۰۶.۸ میلیمتر در حوضه زاب بارش ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});