• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
7

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی

  • کد خبر : 51574
  • 01 اسفند 1400 - 14:00
اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی
یاز اکو - معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ در بودجه عمرانی سال آینده ۳ هزار میلیارد تومان منابع از محل تسهیلات بانکی برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سید کمال‌الدین میرجعفریان ۳۰ بهمن در کارگروه‌های فنی و عمرانی استان اردبیل اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و اقتصادی از هدف‌گذاری‌های دولت در سال آینده است که ما نیز سعی می‌کنیم با تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها امکان اشتغالزایی و کارآفرینی بیشتر فراهم آید.

وی با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر به ارزش یک‌هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان طرح عمرانی در سطح استان به همت ۲۸ دستگاه اجرایی به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این طرح‌ها در حوزه بنیاد مسکن، فرودگاه، شرکت برق، میراث فرهنگی، ارتباطات و فناوری و همچنین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اشتغال ایجاد شده در سایه این پروژه‌های عمرانی را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در کنار این اشتغال در بخش اقتصادی و طرح‌های تولیدی نیز فرصت اشتغال برای ۱۴ هزار نفر در سطح استان فراهم شده است.

کلنگ‌زنی طرح عظیم آبرسانی به ۴۵۴ روستا

میرجعفریان افزود: در حال حاضر ۳۰۰ روستا و قشلاق در استان به شکل سیار از آب شرب بهره‌مند می‌شوند که در قالب این طرح در مدت ۳ سال قرار است اهالی ۴۵۴ روستای استان از آب پایدار و سالم بهره‌مند شوند.

وی شاخص بهره‌مندی روستاییان را از آب شرب سالم ۵۴ درصد اعلام کرد و ادامه داد:‌ با اجرای این طرح در ۴۵۴ روستا سرانه بهره‌مندی روستاییان از آب شرب به ۶۹ درصد می‌رسد در حالی که استاندارد و متوسط کشوری ۷۷ درصد است.

میرجعفریان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار آبرسانی ما با توسعه پست ۶۳ کیلوولت و ۲۳۰ کیلوولت نیز به همت شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان روبه‌رو هستیم که امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های برق‌رسانی مشارکت فعال سرمایه‌گذاران را در طرح‌های متعدد شاهد باشیم.

تکمیل فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد

وی اضافه کرد: در کنار فرودگاه، بهره‌برداری از راه آهن به عنوان خواسته به حق مردم مورد توجه مسئولان استانی قرار گرفته و تنها مشکل تأمین منابع مالی مورد نیاز را داریم که در سال آینده قرار است ۵۰۰ میلیارد تومان از ردیف ملی و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق فاینانس بانک‌ها تأمین شود.

میرجعفریان بیان کرد: در مسیر ۱۷۸ کیلومتری راه آهن ۱۱۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده و مابقی مسیر دارای تونل و پل‌های صعب‌العبور است که کار تکمیل آنها به ویژه در محدوده ۱۴ کیلومتر مسیر گلوگاهی و سخت در حال انجام است.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه نمی‌توان زمان دقیقی را برای بهره‌برداری از این خط ریلی مشخص کرد اما تمام تلاش ما بر این است تا با تکمیل ریل‌گذاری و احداث تونل‌ها و پل‌های باقیمانده بتوانیم در حداقل زمان از این پروژه بهره‌برداری کنیم.

میرجعفریان تصریح کرد: استان اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها نیز با ۵۰ درصد کار شاخص در سال‌های اخیر همچنان از متوسط کشوری پایین است ولی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نوین‌بخش ترمیم این خلأ و کاستی است.

توسعه بزرگراه در محور اردبیل به مشگین‌شهر و پارس‌آباد

معاون استاندار اردبیل به توسعه بزرگراه در محور اردبیل به مشگین‌شهر و پارس‌آباد و همچنین اردبیل به گرمی و اتصال آن به بیله‌سوار، اردبیل به سرچم و اردبیل به آستارا اشاره کرد و گفت: با شروع فصل کاری در سال آینده در کمتر از ۶ ماه می‌توان ۹۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها را آماده بهره‌برداری کرد.

وی افزود: برای ۲۰۰ کیلومتر باقیمانده تأمین منابع در حال انجام است تا با ایجاد زیرساخت حمل و نقل و تسهیل در عبور و مرور بتوان به تقویت نظام سرمایه‌گذاری، صادرات و تولید محصول کمک کرد.

میرجعفریان از تأمین ۳ هزار میلیارد تومان منابع از محل ماده ۵۶ و تسهیلات بانکی برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در بخش آب و فاضلاب نیز طرح‌های خوبی در حال انجام است که در مناطق شهری نیز با توجه به افزایش مطالبات مردمی این طرح‌ها به سرعت عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در ۱۵ شاخص به عنوان اولویت توسعه از متوسط کشوری عقب مانده است، اضافه کرد: در استان اردبیل ظرفیت تولید آب ۲.۵ میلیارد متر مکعب است در حالی که ما ۲ میلیارد متر مکعب مصرف سالانه داریم و ۵۰۰ میلیون متر مکعب مازاد تولید باید در بخش‌های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: در استان اردبیل ۲۵۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی دیم وجود دارد که با روش آبیاری مدرن و نوین سعی بر این است تا این اراضی از تولید بیشتری برخوردار شود.

میرجعفریان ضرورت توسعه آبیاری مدرن را در اراضی استان یادآور شد و ادامه داد: برای سال‌های آینده جهاد کشاورزی برنامه‌های خوب توسعه‌ای در این زمینه انجام خواهد داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51574

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});