• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه صنعتی سهند و اتحادیه و انجمن کفش تبریز

  • کد خبر : 51959
  • 03 اسفند 1400 - 17:00
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه صنعتی سهند و اتحادیه و انجمن کفش تبریز
یاز اکو - تفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه صنعتی سهند و اتحادیه‌ی چرم، کیف و لوازم جانبی کفش و انجمن کفش تبریز منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، امیر رضوانی مقدم، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی سهند در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه‌ی چرم، کیف و لوازم جانبی کفش و انجمن کفش تبریز در راستای گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی امضا کردیم تا برای صنعت کیف و کفش که در استان و منطقه بسیار حائز اهمیت است و جزوی از صنایع ریشه‌دار جامعه محسوب می‌شود، فعالیت‌های مثبتی را در دانشگاه انجام دهیم.

وی ادامه داد: مراودات بین دانشگاه و صنعت می‌تواند ارزش افزوده‌ی بسیار زیادی برای صنعت داشته باشد و پژوهش‌های مراجع دانشجویی را به سمت و سوی منظم و هدفدار هدایت کند تا علم نافع محقق شود که در همین راستا این تفاهم‌نامه امضا شد و در موارد خوبی نیز به تفاهم رسیدیم.

رضوانی مقدم افزود: شناسایی مواد اولیه، کنترل کیفیت مواد ورودی و نیازهای صنایع برای تولیدات داخل و بومی سازی محصولات مواردی از جمله مواردی بودند که مورد بحث قرار گرفتند و امیدواریم بتوانیم با اجرای این تفاهم نامه، اثرات مثبت و خیر و برکت فراوانی برای استان و کشور خود داشته‌ باشیم.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی سهند یادآور شد: کمیته‌ی مشترکی مابین دانشگاه سهند و اتحادیه‌ی چرم، کیف و لوازم جانبی کفش تبریز و انجمن کفش تبریز تشکیل می‌شود تا با برگزاری جلسات منظم، نیازها احصا شده و به دانشگاه منتقل شوند و نتایج از طرف دانشگاه در قالب پروژه‌های ارتباط با صنعت و مشاوره‌های کلینیک سیار به سمت صنعت پیش رود.

دانشگاه صنعتی سهند یکی از موثرترین دانشگاه‌ها در حوزه صنعت است

رئیس اتحادیه چرم، کیف و لوازم جانبی کفش تبریز نیز در این مراسم گفت: در راستای گسترش همفکری و همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی و برای ارتقاء توانمندی‌ها و همچنین تقویت و برقراری ارتباط هدفمند و واقعی مابین دانشگاه صنعتی سهند و اتحادیه چرم، کیف و لوازم جانبی کفش و انجمن کفش تبریز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

مسعود مودتی بیان کرد: دانشگاه صنعتی سهند با دارا بودن سرمایه‌های علمی و اساتید مطرح در دنیا به‌عنوان یکی از مؤثرترین دانشگاه‌ها در صنعت است که با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی‌های نوین در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت چرم و کفش در جهان، امروز صنعت ما بیش از پیش به تعامل و همفکری و هم اندیشی با دانشگاه نیازمند است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این اتحادیه به‌عنوان حافظ منافع جمع و جهت ارتقاء و پیشرفت صنعت بزرگ چرم و کفش و رسیدن به الگوهای تعریف شده‌ی جهانی دارای مسئولیت‌های حقوقی است، این مهم با تشکیل کارگروهی تخصصی، تیم علمی از خود بدنه‌ی صنعت با دانشگاه و با همراهی دانشگاه سعی در رسیدن به اهداف مشخص و برنامه‌ریزی شده‌ی خود دارد.

مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف تبریز در پایان تاکید کرد: یکی از اهداف بزرگ و اهم این تفاهم نامه، هدف‌گذاری، آنالیز و دست یابی به برخی مواد اولیه وارداتی، تولید و جایگزین کردن مواد ثانویه در کشور در راستای مقابله با تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز از کشور و همچنین رسیدن به استاندارد مشخصی برای مواد اولیه مورد استفاده در صنعت چرم، کیف و کفش برای مواد اولیه‌ی وارداتی و تولید داخل با هدف تعریف کفش استاندارد تولید شده با مواد اولیه استاندارد است که در این راستا اجرای همایش‌های علمی و تخصصی توسط دانشگاه و اتحادیه می‌تواند ارزشمند و مفید واقع شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51959

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});