• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

بحران اوکراین و صادرات گاز به اروپا/ کشورهای تولید کننده گاز: منبع اضافی برای کمک به اروپا نداریم

  • کد خبر : 52017
  • 04 اسفند 1400 - 9:15
بحران اوکراین و صادرات گاز به اروپا/ کشورهای تولید کننده گاز: منبع اضافی برای کمک به اروپا نداریم
یاز اکو - امیر قطر می‌گوید که کشورهای بزرگ صادر کننده گاز در تلاش هستند تا از عرضه "قابل اعتماد" گاز اطمینان حاصل کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فرانسه، امیر قطر به عنوان میزبان “مجمع کشورهای عمده صادرکننده گاز” ساعاتی پیش تحت الشعاع بحران اوکراین و ورود نیروهای روسیه به مناطق جدایی طلب اوکراین قرار گرفت.

به کانال تلگرامی یازاکو بپیوندید

“شیخ تمیم بن حمد آل ثانی” امیر گفت که ۱۱ کشور “مجمع کشورهای صادرکننده گاز” که روسیه نیز بین آنها قرار دارد برای ثبات بازارهای جهانی تلاش می‌کنند. بازارهای جهانی به دلیل ترس و نگرانی از درگیری در اوکراین متزلزل شده اند.

اما مجمع کشورهای صادرکننده گاز هیچ وعده ای در مورد تولید بیشتر برای اروپای غربی نداد. اروپای غربی در میانه بحران اوکراین به دنبال جایگزینی فوری برای گاز روسیه است. بحران روسیه- اوکراین عرضه گاز را تهدید و باعث افزایش قیمت‌ آن شده است.

روسیه یکی از اعضای کلیدی مجمع کشورهای صادرکننده گاز است. دستور ساعات پیشین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در باره ورود نیروهایش به دو منطقه جدایی طلب اوکراین محکومیت ‌های بین المللی علیه روسیه را برانگیخته است.

“نیکولای شولگینف” وزیر انرژی فدراسیون روسیه در نشست سران کشورهای صادر کننده گاز در قطر بدون اشاره به تنش‌ها گفت که “شرکت‌های روسی کاملا به قراردادهای موجود برای تامین گاز پایبند هستند”.

روسیه در حال حاضر ۴۰ درصد گاز مصرفی در اروپا و قطر ۵ درصد آن را تامین می کند.

“شیخ تمیم بن حمد آل ثانی” امیر گفت که ۱۱ کشور “مجمع کشورهای صادرکننده گاز” که روسیه نیز بین آنها قرار دارد برای ثبات بازارهای جهانی تلاش می‌کنند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

امیر قطر

آمریکا از قطر خواسته تا در صورت قطع گاز صادراتی روسیه، به اروپا کمک کند.

اما قطر و سایر کشورهای تولیدکننده گاز با اصرار می‌گویند که هیچ ذخایر عمده‌ای برای انتقال بیشتر به اروپا وجود ندارد مگر آنکه مشتریان عمدتا آسیایی کنونی از سهمیه‌ یا بخشی از گاز خود صرف نظر کنند.

قیمت گاز صادراتی به اروپا اینک رکورد زده است.

امیر قطر می‌گوید که کشورهای بزرگ صادر کننده گاز “به سختی برای عرضه معتبر و قابل اعتماد گاز طبیعی به بازارهای جهانی و حفظ ثبات آن در جهان تلاش می‌کنند”.

مقامات قطر و دیگر کشورهای بزرگ تولید و صادرکننده گاز خواستار تماس با بازارهای مصرف کننده برای اطمینان از عرضه پایدار گاز شدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});